Search

Βραβείο Οικολογίας και Αρχιτεκτονικής Sciacca 2019 στον Κινέζο αρχιτέκτονα Arthur Huang

Ο Arthur Huang είναι ένας δομικός μηχανικός, αρχιτέκτονας και πρωτοπόρος λύσεων οικοδομικών υλικών με εξειδίκευση στις εφαρμογές ανακύκλωσης απορριμμάτων μετά την κατανάλωσή τους. Το 2005 ίδρυσε τη MINIWIZ, μια εταιρεία που ασχολείται με την ανακύκλωση και την μεταποίηση απορριμμάτων και βιομηχανικών αποβλήτων, αποφέροντας εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Ως ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της MINIWIZ έχει ξεπεράσει κάθε προσδοκία ανάπτυξης και οικονομικής επιτυχίας της εταιρείας, κερδίζοντας το Financial Times ‘Earth Award το 2010 και το Asian Innovation Award του The Wall Street Journal το 2011. Το 2015, ο Miniwiz έλαβε τον τίτλο Technology Pioneers από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ, αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες της αναδυόμενης βιομηχανίας που οδηγεί η Miniwiz και του θετικού αντίκτυπου της καινοτομίας της στη μεταβολή, προσαρμογή και ανασχεδιασμό των αποβλήτων σε νέες εφαρμογές καθώς και των παγκόσμιων προτύπων κατανάλωσης.

Σπουδές και ιδέα σύλληψης

«Όταν δίδασκα ως Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο σε νεαρή ηλικία σκέφτηκα ότι η πράσινη ενέργεια είναι εφικτό να βρίσκεται στα χέρια των ανθρώπων κι ότι τα ανακυκλωμένα υλικά μπορούν να είναι μέρος της ζωής των ανθρώπων. Έτσι, σχεδιάσαμε αυτό το φορητό φορτιστή ενέργειας με αιολική και ηλιακή ενέργεια από ανακυκλωμένο χαρτί και κατόπιν μπορούσαμε να φορτίσουμε κινητά και συσκευές όπως το iPod, το StarTAC και το V3.

Κι έτσι στοχεύσαμε στην επιτάχυνση της μετάβασης σε μια κλειστή ή κυκλική οικονομία. Η ιδέα γεννήθηκε όταν σπούδαζα στην Ρώμη, όπου μελετούσα αρχαιολογία και ιστορία. Ακόμη και τα πιο όμορφα και κλασικά κτήρια κατασκευάζονταν από σκουπίδια.

Έτσι, αν κόψουμε ένα κτίριο, τα εσωτερικά τοιχώματα των κτηρίων αποτελούνται από “σκουπίδια” και όλα αυτά τα υλικά απορριμμάτων δημιούργησαν αρχιτεκτονικά αριστουργήματα. Κι αναρωτήθηκα γιατί αυτό δεν θα μπορούσαμε να το εφαρμόσουμε σήμερα…

Έχω φοιτήσει στο Cornell στο τμήμα Κατασκευής και Αρχιτεκτονικής και στην συνέχεια έκανα το μεταπτυχιακό μου στο Harvard σπουδάζοντας επίσης Αρχιτεκτονική. Επομένως η αρχιτεκτονική είναι ένα «όλο» ένας συνδυασμός διαφορετικών τεχνολογιών με εφαρμογή σε διάφορες δοκιμές μορφές ή σε αρχιτεκτονικούς χώρους. Μια από τις αρχικές μας λύσεις είναι να μετατρέψουμε τα απόβλητα σε ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα, καθώς και να μετατραπούν σε οικοδομικά υλικά. Η ιδέα γεννήθηκε όταν σπούδαζα στην Ρώμη, όπου παρακολουθούσα τα τμήματα αρχιτεκτονικής και αρχαιολογίας.
Καθώς ανοίγουμε τα εσωτερικά τοιχώματα των κτηρίων της Ρώμης αντιλαμβανόμαστε ότι στην πραγματικότητα κατασκευάστηκαν από σκουπίδια στο πλαίσιο ανακύκλωσης και μεταποίησής τους.

Μία έννοια, που έμαθα επίσης στην Ρώμη, είναι η ιδέα της “Spoglia” (*εκ νέου χρήση παλιότερων δομικών στοιχείων σε νεότερα κτίσματα) δηλαδή όταν παίρνεις μερικά από τα ομορφότερα αρχαία κομμάτια και να τα επανατοποθετείς σε εκκλησίες. Για παράδειγμα, το Παγανικό Κολοσσαίο ή ένας παγανικός ναός να επανατοποθετείεται σε χριστιανικές εκκλησίες.

Η καινοτόμος τεχνολογία

Η εταιρεία τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια αναπτύσσει διαφορετική τεχνολογία στους ναούς. Επιπροσθέτως μετατρέπει τα καθημερινά απορρίμματα, τα υλικά συσκευασίας, τα απόβλητα καπνού, τα ηλεκτρονικά απόβλητα σε εφαρμογές νέας γενιάς από ρούχα έως αρχιτεκτονικά υλικά.

Έτσι έχουμε χτίσει μουσεία, ξενοδοχεία, τεράστια πανεπιστημιακά κτίρια, όλα αυτά χρησιμοποιώντας την μέθοδο της μεταποίησης των αποβλήτων. Επίσης έχουμε δημιουργήσει υφάσματα σε συνεργασία με διάφορους Ιταλούς προμηθευτές μόδας, όπως ο Benoto και ο “Ζenia2 χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά. Έχουμε συνεργαστεί με την Nike και με μεγάλες αθλητικές εταιρείες για να μετατρέψουμε πολλά από τα απόβλητα σε καταστήματα με διαφορετικά concept.

Τα ανακυκλωμένα υλικά

Η μετατροπή των σκουπιδιών σε κάτι πολύτιμο προς κατανάλωση, αρχικά ενείχε δυσκολίες και έπρεπε να αλλάξει η νοοτροπία των καταναλωτών αναφέρει ο Huang. «Χρειαζόταν να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ του ανακυκλωμένου υλικού και του τελικού προϊόντος και ο μόνος τρόπος ήταν μέσω της αρχιτεκτονικής και του οικοδομικού υλικού στην αγορά».

Το Trashpresso

Εκείνο που διαφοροποιεί την MINIWIZ είναι το επιχειρησιακό της μοντέλο. «Η εταιρεία και εγώ προσωπικά είμαι ανάδοχος έργου, αρχιτέκτονας, μηχανικός, υπεύθυνος για την ασφάλεια και την πιστοποίηση του έργου.
Έχουμε κατασκευάσει το Trashpresso ένα μηχάνημα μεταφερόμενο με ηλιακό σύστημα που χρειάζεται μόνο 10 κιλοβάτ για να τροφοδοτήσει μια ολόκληρη γραμμή ανακύκλωσης για 1000 άτομα. Έτσι, μια Κοινότητα μπορεί να επεξεργαστεί και να παράγει περίπου πέντε έως έξι τόνους υλικού μέσα στην εβδομάδα. Λοιπόν, φανταστείτε εάν έχετε καθαρισμό των ωκεανών στη μέση του πουθενά, τώρα, μπορείτε να πάρετε αυτό το μηχάνημα και πέντε τόνοι σκουπιδιών να μετατραπούν σε ένα σχολείο. Αυτό ακριβώς κάναμε στο Θιβέτ.

Μελλοντικά projects

Σήμερα εργαζόμαστε σε μεγάλη αναγνώριση λογισμικού – για να προσδιορίσουμε τον τύπο των σκουπιδιών που εισέρχονται στο σύστημα. Το σχήμα και η μέθοδος παραγωγής των υλικών συσκευασίας αλλάζουν. Έτσι, τα δεδομένα μεταβάλλονται.

Το μέλλον της ανακύκλωσης αλλάζει με την αποκεντρωμένη ανακύκλωση. Έτσι στην επόμενη γενιά Trashpresso που σχεδιάσαμε, θα δείξουμε στους ανθρώπους ότι αυτά τα μικρά μηχανήματα μπορούν να πάρουν απευθείας τα απόβλητα τα οποία μετατρέπονται απευθείας σε πολύτιμα υλικά.

Στόχοι

Επιδίωξή μας είναι να έχουμε μια σειρά από μίνι συλλέκτες Trashpresso σε κάθε πόλη και κάθε μεγάλη εμπορική λεωφόρο. Αυτή τη στιγμή το σύστημα έχει σχεδιαστεί για 20 σημεία μίνι συλλογής και για ψηφιακά σημεία με κεντρική μικροσκοπική μηχανή μετασχηματισμού Trashpresso. Έτσι, πρέπει να υπάρχει ένα σε κάθε κέντρο της πόλης. Αυτός είναι ο στόχος μας. Έτσι λοιπόν, η ανακύκλωση γίνεται μέρος ενός παιχνιδιού και μέρος της ψυχαγωγίας. Αυτή είναι η φιλοδοξία που πρέπει να επιτύχουμε σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ασίας που χρησιμοποιούν αυτό το σύστημα.

Κορυφαίες συνεργασίες

Η εταιρεία του η Miniwiz συνεργάζεται με μεγάλα εμπορικά σήματα όπως η Coca-Cola, η Starbucks, η Nike και ξενοδοχεία όπως το Marriott και το Starwood ώστε να βρει λύσεις για τα σκουπίδια. «Οι εταιρείες με αυτόν τον τρόπο στο πλαίσιο του μάρκετινγκ, κερδίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών και αποκτούν νέους πελάτες. Τι απασχολεί σήμερα τις επιχειρήσεις και τους ανθρώπους; Τα πλαστικά στους ωκεανούς, τα απορρίμματα και θέματα βιωσιμότητας»

Σε ένα εργαστήριο στην Ταϊπέι μια ομάδα μηχανικών πειραματίζονται συνεχώς σε ένα ευρύ φάσμα υλικών, ενώ έχουν εφεύρει περίπου 1.200 είδη νέων υλικών. «Ωστόσο οι μηχανικοί και οι αρχιτέκτονες είναι φειδωλοί στα νέα υλικά και όταν μπαίνει ένα νέο ανακυκλωμένο υλικό στην αγορά ζητείται να εγγυηθεί η εταιρεία σας την ποιότητα για εκατομμύρια τόνους.

Δεκαπέντε χρόνια μετά δηλώνει «είμαι πάρα πολύ χαρούμενος με την μεγάλη επιτυχία και την κερδοφορία της εταιρείας. Είναι σπουδαίο να αντιληφθεί ο κόσμος πόσο σημαντική είναι η ανακύκλωση και η δυνατότητα χρήσης αποβλήτων ως νέα δομικά υλικά. Ευελπιστούμε ότι αυτή η ιδέα θα εδραιωθεί και θα εφαρμοστεί σε περισσότερες χώρες του κόσμου».

Γράφει η Επικοινωνιολόγος Βίκυ Μπαφατάκη

Write a response

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close
Your custom text © Copyright 2018. All rights reserved.
Close