Πως τα κλασικά πάρτι πολιτισμού του Hollywood μετέτρεπαν τις γυναίκες σε θηράματα. Πως τα κλασικά πάρτι πολιτισμού του Hollywood μετέτρεπαν τις γυναίκες σε θηράματα.
Η σύμβαση πωλήσεων του 1937 της MGM ήταν μια υπόθεση που θα θυμόμαστε. Υπήρχαν διασημότητες, πολλές συναντήσεις, μπάντες και συγκροτήματα, ακόμη και συνοδεία αστυνόμων... Πως τα κλασικά πάρτι πολιτισμού του Hollywood μετέτρεπαν τις γυναίκες σε θηράματα.

Η σύμβαση πωλήσεων του 1937 της MGM ήταν μια υπόθεση που θα θυμόμαστε. Υπήρχαν διασημότητες, πολλές συναντήσεις, μπάντες και συγκροτήματα, ακόμη και συνοδεία αστυνόμων μοτοσικλετιστών. Υπήρχε ένα ιδιωτικό σιδηροδρομικό αυτοκίνητο, άφθονο ποτό και πολλές συζητήσεις. Και τη νύχτα της 5ης Μαΐου 1937, υπήρχε ένα μεγάλο πάρτι, με εμφανίσεις από τους Laurel και Hardy, τις αδερφές Dandridge σε ένα ανοιχτό μπαρ. Αλλά για την Patricia Douglas, μια χορεύτρια και κομπάρσο ταινιών , το πάρτι ήταν κάτι που θα ήθελε να ξεχάσει. Η χορεύτρια ήταν μια από τις 120 νεαρές γυναίκες που τους είπαν ότι εκείνη τη βραδιά θα έβγαιναν στον κινηματογράφο. Με το που βρίσκονταν στο πάρτι, ήταν παγιδευμένες – και η Ντάγκλας καταδιώκονταν από έναν μεθυσμένο πωλητή που την ανάγκασε να πιεί αλκοόλ και έπειτα τη βίασε.

Το πάρτι ήταν μόνο μια πτυχή της διάχυτης κουλτούρας και της σεξουαλικής εκμετάλλευσης που υποβοηθήθηκε από τα πιο ιστορικά στούντιο της Χρυσής Εποχής του Χόλυγουντ. Πάρτι όπως αυτά ήταν πολύ επικίνδυνα για τις νέες γυναίκες.Όταν μια γυναίκα είχε επιλεχθεί για να παρευρεθεί σε ένα τέτοιο πάρτι από έναν σκηνοθέτη ή ένα αστέρι, σίγουρα το θεωρούσε κομπλιμέντο. Μπορεί και να το έβλεπε σαν εισιτήριο, γιατί συχνά οι γυναίκες πληρώνονταν για να παρευρεθούν σε αυτά τα πάρτι. Όταν όμως έφταναν, διαπίστωναν ότι έπρεπε να κάνουν περισσότερα πράγματα από το να είναι μόνο όμορφες.

Η δικτατορία του Χόλυγουντ είχε μια σαφή προσδοκία: τις γυναίκες. Από τις πρόβες στη παραγωγή μέχρι τις προσωπικές τους συνομιλίες με τα αστέρια και τους υπεύθυνους των στούντιο, οι γυναίκες ήταν γεμάτες με προτάσεις, επιθέσεις και υποθέσεις ότι ήταν πάντα σεξουαλικά διαθέσιμες. Εκείνη την εποχή, δεν υπήρχε η έννοια της παρενόχλησης στο χώρο εργασίας, και οι γυναίκες έπρεπε να υπομείνουν τη σεξουαλική παρενόχληση για να βρουν δουλειά.

Τα αστέρια και οι υπάλληλοι των στούντιο βίωσαν γεγονότα τραγικής συμπεριφοράς. Το 1935, για παράδειγμα, η Loretta Young υπέστη βιασμό από τον πασίγνωστο ηθοποιό Clark Gable, σε τρένο που πήγαινε στο Χόλυγουντ. Η νεαρά έμεινε έγκυος, έκρυψε την εγκυμοσύνη και γέννησε στα κρυφά. Αφού εγκατέλειψε την κόρη της σε ορφανοτροφείο, την «υιοθέτησε» όταν ήταν 19 μηνών.

Οι περισσότερες «άγνωστες» νεαρές ηθοποιοί του Χόλυγουντ θα είχαν αποχωρήσει και θα προσπαθούσαν να ανακάμψουν από το τραύμα τους. Η Young παρόλα αυτά, άσκησε μήνυση και αγωνίστηκε στο ομοσπονδιακό δικαστήριο, κάνοντας εκστρατεία για τις υποθέσεις αυτές που δε βγήκαν ποτέ στην επιφάνεια. Έτσι δεν θα μάθουμε ποτέ πόσες γυναίκες στην εποχή του Χόλυγουντ που επιθυμούσαν να γίνουν ηθοποιοί έγιναν θηράματα.

Από την Ελένη Ραφαηλία Βλαστέλλη

Επιμέλεια κειμένου: Κατερίνα Νίκου – Φιλόλογος

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: