Search

Γιάννης Πλακιωτάκης: Τομεάρχης Εμπορικής Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής – Βουλευτής Λασιθίου

Ο Γιάννης Πλακιωτάκης με βαθιά γνώση στα θέματα της Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, εξηγεί τους στόχους του τομέα του και επισημαίνει τη δυσλειτουργία της ναυτιλίας μετά την κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ.

Βασικός πυλώνας της εθνικής μας οικονομίας είναι ο τομέας της Εμπορικής Ναυτιλίας. Η κατάργηση του αρμόδιου Υπουργείου έχει επιφέρει σημαντικά προβλήματα στον τομέα;

Ο τομέας της εμπορικής ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής, αναμφισβήτητα είναι ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας, ενώ παράλληλα αποτελεί βασικό πολλαπλασιαστή της διαπραγματευτικής δύναμης της πατρίδας μας. Αποτελεί πεδίο πρώτης γραμμής, με οικονομικές και εθνικές προεκτάσεις, όπου οφείλουμε να μην αναλωνόμαστε σε άσκοπους πειραματισμούς, ιδιαίτερα αυτούς τους «πονηρούς» καιρούς. Ωστόσο αυτό έκανε το ΠΑΣΟΚ και παρ’ όλες τις αντίθετες διαβεβαιώσεις του, αλλά και την αντίθετη εισήγηση όλων των φορέων, κατάργησε το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ενώ πλέον απαξιώνεται και το Λιμενικό Σώμα. Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν σε πραγματικό αδιέξοδο.

Ποιο είναι σήμερα το θεσμικό πλαίσιο που περιβάλλει την εμπορική ναυτιλία;

Δεν υπάρχει πλέον θεσμικός μανδύας που να περιβάλλει την ελληνική ναυτιλία τόσο στην πατρίδα μας, όσο και διεθνώς. Οι παραιτήσεις στελεχών του Λιμενικού Σώματος συνεχίζονται, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να χαθεί η τεχνογνωσία δεκαετιών. Αναπτυξιακές ευκαιρίες χάνονται λόγω της εικόνας διάλυσης. Η ελληνική σημαία –μέρα με την ημέρα- χάνει το κύρος της. Και το παράλογο είναι το ότι η Κυβέρνηση όχι μόνο αγνοεί το πολυσύνθετο ρόλο του, αλλά δεν επιδεικνύει και τη δέουσα προσοχή, ούτε καν στο ρόλο του ως ακτοφυλακή.

Ποια είναι η κατάσταση της Ελληνικής Ακτοφυλακής;

Μιλούν για Ελληνική Ακτοφυλακή, όταν εδώ και ένα χρόνο τα πλωτά και εναέρια μέσα του Λ.Σ. είναι δεμένα, καθηλωμένα λόγω έλλειψης σχετικού προϋπολογισμού; Όταν δεν υπάρχουν καν καύσιμα; Όταν η διαθεσιμότητα αγγίζει μετά βίας το 30%; Όταν τη στιγμή που αναμένουμε αύξηση της λαθρομετανάστευσης, λόγω των εξελίξεων σε Αίγυπτο και Λιβύη, δεν υπάρχει ούτε ένα διαθέσιμο πλωτό μέσο στη νότια Κρήτη; Αυτό είναι το διαβόητο, πλέον, όραμά τους.

Υπάρχει πρόνοια για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος;

Πώς είναι δυνατό να μιλά η Κυβέρνηση για πρόνοια προς τα στελέχη του Λ.Σ, όταν τους οφείλονται επιδόματα, όταν έχουν προβλήματα ακόμη και με την ασφαλιστική τους κάλυψη; Πώς είναι δυνατό να μιλούν για αξιοκρατία, όταν οι κρίσεις είναι απόλυτα κομματικές; Όταν ο κ. Διαμαντίδης διορίζει στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων τους αρεστούς και όχι τους ικανούς, κατά παράβαση ακόμη και νόμων ή του opengov;

Ποια είναι η κατάσταση με τις άγονες γραμμές;

Από την άλλη πλευρά, επικρατεί χάλι και στο ζήτημα των επονομαζόμενων άγονων γραμμών. Ο διαγωνισμός θα έπρεπε κανονικά να υλοποιείται από τον περασμένο Ιούνιο και ακόμη δεν έχει καν ολοκληρωθεί! Παρά τις διαβεβαιώσεις του ίδιου του Πρωθυπουργού, νησιά μένουν δίχως ακτοπλοϊκή σύνδεση ακόμη και για δέκα ημέρες, ενώ χάθηκε άδικα μια ανθρώπινη ζωή. Και το παράλογο έγκειται στο οι εκπρόσωποι του Μνημονίου όχι μόνο δε «βάζουν μυαλό», αλλά κομπάζουν για την «αποτελεσματικότητά» τους, όντας προφανώς εκτός τόπου και κόσμου.

Ποια είναι πολιτική πρόταση της Ν.Δ. για τον τομέα της Εμπορικής Ναυτιλίας;

Η Νέα Δημοκρατία και ο Πρόεδρος κ. Αντώνης Σαμαράς δίνει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στον Τομέα της Εμπορικής Ναυτιλίας, όσο και στον Τουρισμό. Σε αντιπαραβολή με την «πράσινη ανάπτυξη» του ΠΑΣΟΚ, εμείς προωθούμε τη «γαλάζια ανάπτυξη». Βασική, φυσικά, επιδίωξή μας είναι η επανασύσταση του εν λόγω Υπουργείου, κάτι που άλλωστε είναι μονόδρομος, αν αναλογιστούμε το σημερινό αδιέξοδο. Και η πρόθεσή μας καταδεικνύεται από την δημιουργία διευρυμένου Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Σε τι άλλο δίνει έμφαση ο τομέας σας;

Δίνουμε έμφαση στις υποδομές, στην ενίσχυση του ναυτικού επαγγέλματος μέσω τόσο της προσέλκυσης νέων, όσο και του εμπλουτισμού και ανάπτυξης της ναυτικής εκπαίδευσης. Και όλα αυτά με δράσεις και όχι με συνεχή επανάληψη παρουσίασης ενός οράματος, το οποίο –για να είμαστε ειλικρινείς- είχε συνταχθεί από τη Νέα Δημοκρατία! Ολοκληρώνοντας, χρειάζεται πολιτική με βάση τις πραγματικές ανάγκες και όχι τη μικροπολιτική. Η εμπορική ναυτιλία αποτελεί πυλώνα της οικονομίας μας, όπως φαίνεται και από τις νέες παραγγελίες πλοίων, οι οποίες το 2010 ξεπέρασαν τα έξι (6) δις ευρώ και ποτέ δεν είναι αργά κάποιοι να συνειδητοποιήσουν το αυτονόητο.

Υπάρχει σχέδιο ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού;

Είναι πρόκληση η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και της κρουαζιέρας, ένα κεφάλαιο που απαιτεί μέτρα και όχι ημίμετρα, όπως το γεμάτο στρεβλώσεις πρόσφατο σχέδιο νόμου. Απελευθέρωση της κρουαζιέρας με ακτοπλοϊκούς όρους δεν υφίσταται πουθενά. Άλλωστε –κακά τα ψέματα- τα γεγονότα στη Β. Αφρική μπορούν, αν συνοδευτούν από σωστή πολιτική, να οδηγήσουν στην άνθιση του τουρισμού.

Από τη Βίκυ Μπαφατάκη

Πηγή: «Κόσμος Σαββατοκύριακο» 2011

Write a response

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close
Your custom text © Copyright 2018. All rights reserved.
Close