Yukinori Kawae: Αρχαιολόγος και Αιγυπτιολόγος Yukinori Kawae: Αρχαιολόγος και Αιγυπτιολόγος
Χρησιμοποιεί μοντέρνα τεχνολογία για να ερευνήσει τα αρχαία μυστήρια των Πυραμίδων της Αιγύπτου και βραβεύτηκε από το National Geographic το 2016 Ένα ντοκιμαντέρ στην... Yukinori Kawae: Αρχαιολόγος και Αιγυπτιολόγος

Χρησιμοποιεί μοντέρνα τεχνολογία για να ερευνήσει τα αρχαία μυστήρια των Πυραμίδων της Αιγύπτου και βραβεύτηκε από το National Geographic το 2016

Ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση ενέπνευσε το νεαρό Yukinori Kawae για να γίνει αρχαιολόγος, τώρα βρίσκεται στην τηλεόραση, εμφανίζεται σε Ιαπωνικά προγράμματα και δίνει διαλέξεις για την Αιγυπτιακή αρχαιολογία και την ιστορία της Αρχαίας Αιγύπτου.

Εργάζεται με την ΜΚΟ ΑΕRA (Ancient Egypt Research Associates), το Τσέχικο Ινστιτούτο Αιγυπτιολογίας, το Πανεπιστήμιο Nagoya, όπου ο Kwae είναι επικεφαλής μιας διεπιστημονικής ομάδας που προσεγγίζει την αρχαιολογία με την πληροφορική, με 3D δεδομένα και με νέα τεχνολογία, ώστε να βοηθήσουν στην αποκωδικοποίηση του ‘πως’ και του ‘γιατί’ χτίστηκαν τα μνημεία.

Ο Κawae πρόσφατα εξέδωσε το πρώτο του βιβλίο στα Γιαπωνέζικα για τις ανασκαφές της ΑERA και τις έρευνες που γίνονται στο Οροπέδιο της Γίζας. Το βιβλίο περιλαμβάνει τρεις ερωτήσεις για τις πυραμίδες της Γίζας: ποιος τις έχτισε, πως το έκανε, και γιατί; Ελπίζει ότι το βιβλίο του, και η δουλειά του, θα βοηθήσουν, ώστε οι Ιάπωνες να δείξουν ενδιαφέρον για την Αίγυπτο.

Πως ξεκίνησες να ενδιαφέρεσαι για την Αίγυπτο και την Αρχαιολογία;

Όταν ήμουν στο γυμνάσιο, είδα ένα ντοκιμαντέρ στην τηλεόραση στα γιαπωνέζικα για την μεγάλη Πυραμίδα του Khufu. Δύο Γάλλοι αρχιτέκτονες, ο Jean-Patrice Goidin και ο Gilles Dormion, ανακοίνωσαν στην εκπομπή κάτι ασυνήθιστο, ότι όλα τα δωμάτια και οι διάδρομοι της Μεγάλης Πυραμίδας ξεκινούσαν από τα ανατολικά, σε αντίθεση με ό,τι πίστευαν έως τότε και στην δυτική πλευρά θεωρούσαν ότι κάποιος χώρος.

Σχεδόν 30 χρόνια αργότερα, μελετώ τον άγνωστο και ανεξερεύνητο χώρο της Μεγάλης Πυραμίδας -όχι απλά στα δυτικά, αλλά κατά μήκος του μνημείου, έχοντας στον νου μου τα ερωτήματα των αρχιτεκτόνων…είναι ένα περίεργο παιχνίδι της μοίρας για μένα.

Πώς αποφάσισες να γίνεις αρχαιολόγος;

Όταν πήγαινα στο λύκειο, έμαθα ιερογλυφικά και αρχαία Αιγυπτιακή ιστορία, αλλά ήταν λίγο βαρετό για έναν μαθητή λυκείου (γέλια). Μόλις τελείωσα το λύκειο μετακόμισα στην Αίγυπτο, επειδή ήθελα να δω τα φυσικά μνημεία- όχι μόνο από την τηλεόραση ή από ένα βιβλίο. Αρχικά ήθελα να πάω ως απλός τουρίστας με ένα σακίδιο στην πλάτη, αλλά τότε άρχισα να δουλεύω ως ξεναγός για τα προς το ζην. Μετά από αυτό είχα την ευκαιρία να πάρω μία υποτροφία από το Αμερικάνικο Πανεπιστήμιο στο Κάιρο (και να πάρω Β.Α. στην Αιγυπτιολογία).

Μετά το Λύκειο μετακόμισες στην Αίγυπτο χωρίς να μιλάς αραβικά;

Ναι. Όταν μίλησα στους γονείς μου γι’ αυτό, οι γονείς μου συμφώνησαν, αν και γνώριζαν τίποτα για την Αίγυπτο. Ήμουν πολύ τυχερός που οι γονείς μου δεν είπαν ποτέ όχι, πραγματικά εκτιμώ πολύ την στήριξή τους. Έμαθα Αραβικά, αλλά δεν είναι σχετικά φτωχά, αν και μπορώ να επικοινωνήσω με τους ανθρώπους εκεί.

PHOTOGRAPH BY HIROMICHI MATONO

Πιστεύεις ότι η 3D έρευνα μπορεί να βοηθήσει να μάθουμε εκείνα που δεν γνωρίζουμε;

Θέλω ακόμα να συνεχίσω να συλλέγω 3D στοιχεία από το Παλαιό Βασίλειο πυραμίδων και να είναι διαθέσιμα στο ίντερνετ για όλους. Η ομάδα μου είναι διεπιστημονική. Έχω συνεργαστεί με πληροφορικάριους και μαθηματικούς για την εκμάθηση των 3D γεωμετρικών στοιχείων. Τώρα θέλω ν’ αρχίσω να συνεργάζομαι με φυσικούς επιστήμονες για να πάρω πληροφορίες για το εσωτερικό των πυραμίδων, ενώ από το εξωτερικό μέρος, θα ήθελα πληροφορίες για την επιφάνεια των πυραμίδων, κάνοντας 3D έρευνα. Από το εσωτερικό, επιθυμώ να εξερευνήσω το κτίσμα και τον βαθμό της πυκνότητας των οικοδομικών τετραγώνων με μιονιογραφία (μια μη επεμβατική τεχνική με τη χρήση ακτινών για τον εντοπισμό των μιονών, ή συμπαντικών σωματιδίων ώστε να δεις μέσα στις πυραμίδες). Είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας η οποία είναι πολύ καινούρια στο πεδίο της Αιγυπτιολογίας.

Ποιος ή τι έχει επιρροή πάνω σου;

Έμαθα πολλά από τον Dr. Mark Lehner, τον Διευθυντή της AERA. Σπούδασα  Αιγυπτιολογία στο Πανεπιστήμιο, η οποία είναι διαφορετική από την αρχαιολογία. Μελέτησα ιερογλυφικά, αλλά ποτέ δεν έμαθα πώς να κάνω ανασκαφή, ή πώς να καταγράψω ένα μνημείο στο Πανεπιστήμιο. Όσον αφορά την αρχαιολογία έμαθα σχεδόν τα πάντα από τον Lehner και την ομάδα του.

Eπίσης, έχω επηρεαστεί από την αυθεντία Shogen Okabayashi, τον ιδρυτή του Hakuho-ryu Aiki Budo, μια κλασσική ιαπωνική πολεμική τέχνη. Έχω ν’ ασχοληθώ με τις πολεμικές τέχνες από 15 χρονών, αλλά συνεχώς προσπαθώ να ισορροπήσω μεταξύ της κουλτούρας και των πολεμικών τεχνών. Είναι ένας τρόπος να επιβιώνεις εύκολα. Μας δίδαξε πως κάθε μας βήμα πρέπει να είναι ελαφρύ, ισορροπημένο, καθοδηγούμενο από αυτό που είμαστε παθιασμένοι μαζί του.

Και τελικά, φυσικά, οι γονείς μου. Συνέχεια μου δίνουν αγάπη και γενναιοδωρία. Πάντα είχαν εμπιστοσύνη σε μένα.

Απόδοση, κείμενο: Φώτης Χριστοδουλόπουλος

Επιμέλεια: Βίκυ Μπαφατάκη, Αρχαιολόγος – Επικοινωνιολόγος

Πηγή: National Geographic. Written by Christina Nunez

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: