You are here: Home Υγεια Διατροφή – Ευεξία Συμβουλές για την αντιμετώπιση της υπερφαγίας

Συμβουλές για την αντιμετώπιση της υπερφαγίας

E-mail Εκτύπωση

iperfagia_Υποκύψτε στην επιθυμία και μετά...θα υπομείνετε τις συνέπειες όπως ενοχή, κακή διάθεση  ή  άμεση ενόχληση έως και πόνο λόγω ευαισθησίας ή επανεμφάνισης κάποιου προβλήματος υγείας στον οργανισμό,το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από την προσπάθεια !

 του σώματος σας να σας υπενθυμίσει  πως οι αντοχές του να αντεπεξέρχεται στον εξουθενωτικό τρόπο δουλειάς που το αναγκάζετε να κάνει, εξαντλούνται!!!
  • Το πιο σημαντικό είναι να πιστέψετε ότι πραγματικά, η έντονη αυτή επιθυμία για φαγητό θα μειωθεί και σιγά-σιγά θα εξαφανιστεί. Πολλές από τις διατροφικές μας συνήθειες δεν είναι τίποτε άλλο από αποκτημένες συνήθειες  και γεύσεις που όμως μπορούν σταδιακά να αντικατασταθούν από καινούργιες, με τις οποίες, μετά από λίγο καιρό, θα  αισθάνεστε όπως με τις παλαιότερες λιγότερο υγιεινές επιλογές σας. Πολύ πιθανόν να διαπιστώσετε πως, αν κάποια στιγμή μετά από καιρό, ‘τρατάρετε’ τον εαυτό σας με μία από τις παλιές του συνήθειες, η γεύση θα σας φανεί κάπως περίεργη ή διαφορετική ή ακόμα και να μη σας αρέσει πλέον.
  • Όποτε είναι δυνατόν, αντικαταστήστε την επιλογή σας με μία αντίστοιχη πιο υγιεινή, χωρίς βέβαια να αυξάνετε την ποσότητα. Για παράδειγμα, εάν επιθυμείτε ζυμαρικά να επιλέγετε κάποια ολικής άλεσης, εάν επιθυμείτε σοκολάτα να επιλέγετε τη μαύρη ή φρούτα με επικάλυψη μαύρης σοκολάτας, αντί για μπύρα προτιμάτε μπύρα με λιγότερο ή καθόλου αλκοόλ, κ.ο.κ.

Συναισθηματικές και / ή οργανικές ελλείψεις

  • Είναι εύκολα κατανοητό και πλέον γνωστό πως ανεκπλήρωτες συναισθηματικές ανάγκες ή  μη ελεγχόμενο στρες οδηγούν σε υπερφαγία, σε μία προσπάθεια εξισορρόπησης.
  • Όμως, μελέτες έχουν δείξει πως η πείνα ή οι τάσεις λαιμαργίας  μπορούν να είναι απλά η κραυγή του ανθρώπινου οργανισμού για να καλύψει ανάγκες σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που του λείπουν. Για παράδειγμα, πειράματα σε ποντίκια έδειξαν πως όταν η διατροφή τους είναι ελλιπής σε κάποια θρεπτικά συστατικά, τους δημιουργείται πολύ έντονη η επιθυμία για ...αλκοόλ!!!
  • Συνεπώς, η λύση για τις κρίσεις λαιμαργίας ή και υπερφαγίας μπορεί να είναι απλά η εφαρμογή μίας ισορροπημένης, πλήρους διατροφής, τακτικών γευμάτων, προσαρμοσμένης στις ανάγκες του κάθε ατόμου ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τα ανθρωπομετρικά χαρακτηριστικά (βάρος, ύψος, σκελετό), το προφίλ υγείας και τη σωματική δραστηριότητα.

Ασκηθείτε!!!

  • Η σωματική άσκηση σε οποιαδήποτε μορφή της συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της όρεξης, ‘ανεβάζει’ την διάθεση, απομακρύνει το στρες, ενδυναμώνει το μυοσκελετικό μας σύστημα με ευεργετικές επιδράσεις στην αύξηση της δύναμής του σώματος, της ενέργειας και της ευεξίας, δημιουργεί ασπίδα προστασίας από τους ιούς και τα μικρόβια, οξυγονώνει όλα τα κύτταρα του σώματος με συνέπεια τη λάμψη του δέρματος, ματιών, μαλλιών. Τέλος, βοηθά τον οργανισμό να χρησιμοποιεί την ενέργεια από τις τροφές που του δίνουμε αντί να την αποθηκεύει, και να μπορεί να ρυθμίζει με μεγαλύτερη ευκολία και άνεση την αρτηριακή πίεση και τους βιοχημικούς δείκτες όπως χοληστερίνη, σάκχαρο, κ.λπ.
  • Για όλους υπάρχει το είδος  της σωματικής άσκησης που ταιριάζει στην προσωπικότητά του, τον τρόπο ζωής του, το ωράριο.

Δεσμευτείτε με τον εαυτό σας!

  • «Η τροφή σου είναι το φάρμακό σου» (Ιπποκράτης),  «Αγαθά κόποις κτώνται» και άλλες παροιμίες ή λόγια σοφών θα μπορούσα να αναφέρω, για να τονίσω το πόσο σημαντικό είναι να ασχοληθείτε με το σώμα σας σοβαρά και ουσιαστικά .
  • Αδιαφορώντας για το σώμα σας αδιαφορείτε για τον ίδιο σας τον εαυτό.
  • Υπερφορτώνοντας το σώμα σας με τροφή, δηλητηριάζετε    τον οργανισμό σας και προκαλείτε την τύχη σας να αποκτήσετε προβλήματα υγείας όπως καρκίνος, καρδιοαγγειακά, βλάβες στις αρθρώσεις, κακό ύπνο, κ.α. σε σχετικά μικρότερη ηλικία τα οποία καταστρέφουν την ποιότητα ζωής σας!!!
  • Κάνετε μία εκπαιδευτική βόλτα σε κάποιο νοσοκομείο στις μονάδες θεραπειών κατά του καρκίνου ή καρδιοαγγειακών νοσημάτων και θα διαπιστώσετε πόσα και πόσο νεαρά και νεαρότερα από εσάς άτομα αγωνίζονται για επιβίωση ή για καλύτερη ποιότητα ζωής αντιμετωπίζοντας και πολεμώντας  τέτοιες νόσους.
  • Φροντίστε το σώμα σας για τη διατήρηση του πολυτιμότερου δώρου που σας δόθηκε ποτέ: της υγείας σας.
  • Η καλή υγεία δεν είναι δεδομένη. Χρειάζεται καθημερινή εξάσκηση και εφαρμογή σωστής διατροφής, άσκησης, κανόνων υγιεινής, οργανωμένης προσπάθειας, όπως ακριβώς κάνει ένας πρωταθλητής για να διατηρήσει το ρεκόρ του, τον τίτλο του, το χρυσό μετάλλιο!
  • Ο άνθρωπος είναι  σώμα (ύλη)/ καρδιά (συναίσθημα)/ μυαλό (λογική).
  • Ένα σώμα που νοσεί δεν μπορεί να αισθάνεται ή να σκέφτεται καλά, κυρίως, όταν η ευθύνη είναι  δική του για αυτήν την κατάσταση.
  • Όταν επιτρέπετε στο συναίσθημα να υπερτερεί της λογικής και να αδιαφορεί για το σώμα, τότε δεν μπορεί παρά να προκληθεί σωματική φθορά, η οποία θα έχει άμεση και αρνητική επίδραση στη διάθεσή σας. Κακή διάθεση θα προκαλέσει άσχημες σκέψεις. Κακή διάθεση και άσχημες σκέψεις θα επιδεινώσουν την κακή κατάσταση της υγείας του σώματος και θα προκληθεί, αργά ή γρήγορα, νόσος.
  • Για να αισθάνεστε καλά, επικαλούμαι τη λογική σας και σας προτρέπω να ασχολείστε με την υγεία σας φροντίζοντας το σώμα σας με το ζήλο, την υποχρέωση, το καθήκον, την αγάπη που  σας αξίζει .

 

Από την Αικατερίνη Στάμου, Κλινική Διαιτολόγο - Διατροφολόγο


 

 

 

 

People news