Καθημερινή η παρουσία κινηματογραφικών συνεργείων και αιθέριων υπάρξεων από την Ινδία στους δρόμους της Αθήνας και στα σοκάκια του Αιγαίου, με τη χώρα μας να κερδίζει τους παραγωγούς της Βομβάης
Εικόνες της Ελλάδας έχουν αρχίσει να πλημμυρίζουν το Mπόλιγουντ, αφού ολοένα και περισσότεροι Ινδοί καλλιτέχνες επιλέγουν τη χώρα μας ως προορισμό για γυρίσματα. Σε πρώτο πλάνο βρίσκονται τα καταγάλανα νερά ελληνικών νησιών στα οποία δροσίζονται αιθέριες υπάρξεις, ενώ κεντρική θέση κατέχει και η Αθήνα με πλάνα της Ακρόπολης να μπαίνουν ακόμη και στα πιο φτωχικά σπίτια.
Το «Εθνος» συνάντησε τον Ινδό παραγωγό Ράβιντερ Ντάρια σε μία από τις πρόσφατες επισκέψεις του στην ελληνική πρωτεύουσα. Οπως εξηγεί, η Ελλάδα κατέκτησε το Mπόλιγουντ, το οποίο «ψηφίζει» σταθερά τη χώρα μας ως έναν από τους βασικούς προορισμούς της εταιρείας παραγωγής του είτε για κινηματογραφήσεις ταινιών είτε για γυρίσματα μουσικών βιντεοκλίπ. «Το κλίμα είναι φιλικό και το φως αυτής της χώρας μοναδικό. Είναι ένας υπέροχος συνδυασμός για να μπορέσει κανείς να κινηματογραφήσει κάτω από εξαιρετικές συνθήκες, χωρίς να φοβάται ότι θα υπάρξουν προβλήματα εξαιτίας του καιρού. Ο ήλιος της Ελλάδας είναι εκτυφλωτικός» τονίζει. Όπως σημειώνει, αν και αυτός είναι ένας σημαντικός παράγοντας, ένας άλλος οφείλεται στην κουλτούρα των Ελλήνων.
«Η ελληνική ιστορία και ο ελληνικός πολιτισμός είναι ευρέως διαδεδομένα στην Ινδία. Ανέκαθεν οι Ινδοί ήμασταν συνδεδεμένοι με τον ελληνικό λαό. Στο σχολείο, άλλωστε, διδασκόμαστε τα πάντα γύρω από την Αρχαία Ελλάδα και τον Μέγα Αλέξανδρο. Οι Ελληνες και οι Ινδοί έχουμε πολλά κοινά σημεία αναφοράς. Πέρα από την Αρχαία Ιστορία που μας συνδέει, μοιάζουμε πολύ ως λαοί και στη σύγχρονη εποχή. Συνεπώς, εγώ προτιμώ να βρίσκομαι σε έναν τόπο όπου αισθάνομαι άνετα και δεν μου συμπεριφέρονται σαν να είμαι ξένος. Οι Ελληνες είναι πολύ φιλικοί και δεν είναι τυχαίο που διακρίνονται για τη φιλοξενία τους» λέει.
Ravinder Dariya
Για πρώτη φορά ταξίδεψε στη χώρα μας πριν από έξι χρόνια και αμέσως ένιωσε ότι αυτό το ταξίδι θα είναι η αρχή για μια νέα πορεία στην επαγγελματική του ζωή. «Οταν ήμουν μικρός, ήξερα από τα σχολικά βιβλία τι είναι η Ελλάδα και πόσο σημαντικός είναι ο πολιτισμός της. Όταν επισκέφθηκα για πρώτη φορά αυτή την πανέμορφη χώρα, ωστόσο, οι εικόνες που αποκόμισα ήταν πιο μαγευτικές από όσο ανέμενα. Αισθάνθηκα σαν να είμαι στο σπίτι μου και αμέσως σκέφτηκα ότι θα πρέπει να επενδύσω σε αυτήν τη χώρα» υπογραμμίζει. Ηδη με την εταιρεία παραγωγής του, την Big Bat Films, έχει γυρίσει δύο ταινίες στη χώρα μας, ενώ τον Αύγουστο θα ξεκινήσουν τα γυρίσματα και για την τρίτη.
Θρίλερ
Πρόκειται για μία ταινία-θρίλερ και το μεγαλύτερο μέρος των γυρισμάτων θα γίνει στην Αθήνα. Σε αυτήν θα συμμετέχουν τόσο Ινδοί όσο και Ελληνες ηθοποιοί, και ο θεατής της θα έχει την ευκαιρία να λάβει σημαντικές πληροφορίες γύρω από την Ελλάδα του σήμερα. «Τόσο στην ελληνική όσο και στην ινδική κουλτούρα η έννοια της οικογένειας διαδραματίζει εξαιρετικά σημαντικό ρόλο. Οι οικογενειακοί μας δεσμοί είναι ισχυροί και οι δικοί μας άνθρωποι αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα, σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει σε άλλους λαούς. Το μόνο που μπορώ να πω για τη νέα ταινία, καθώς ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί το κάστινγκ των ηθοποιών, είναι ότι θα δούμε να μπλέκονται στοιχεία και από τους δύο λαούς με πυξίδα τη σχέση μέσα σε διαφορετικές οικογένειες» σχολιάζει ως προς τη νέα του παραγωγή.
Ολη η πλοκή ξεκινά από την έρευνα μιας συγγραφέως για τη ζωή μίας βασίλισσας του 13ου αιώνα, η οποία την οδηγεί στο να ανακαλύψει το καλά κρυμμένο μυστικό του συζύγου της. Αυτές τις ημέρες ταξιδεύει μαζί με τους συνεργάτες του σε διάφορα νησιά, όπως η Υδρα και ο Πόρος, για την παραγωγή 12 μουσικών βιντεοκλίπ, με πρωταγωνιστές γνωστούς Ινδούς καλλιτέχνες. Πέρυσι, μεταξύ άλλων, είχε γυρίσει το τραγούδι με τίτλο «360» του νεαρού τραγουδιστή Fazilpuria στη Μύκονο.
Οι προβολές του στο YouTube έχουν ξεπεράσει τα 8.000.000, ενώ τον χειμώνα βρέθηκε στην Πλάκα για τα γυρίσματα του τραγουδιού με τίτλο «Hollywood Nakhre» της Σάνι Λεόνε. Οι προβολές του συγκεκριμένου τραγουδιού φτάνουν τα 6.000.000 views και στο σκηνικό βασικό ρόλο διαδραματίζει το Ωδείο Ηρώδου του Αττικού. Τον ενοχλεί που δεν μπόρεσε να κάνει γυρίσματα στην Ακρόπολη;
«Δεν έχω σκεφτεί να κάνω γυρίσματα μέσα στην Ακρόπολη, ούτε με πειράζει που είναι από δύσκολο έως ανέφικτο να πάρεις σχετική άδεια. Σε ιστορικούς χώρους ανεκτίμητης πολιτισμικής αξίας ούτε στην Ινδία θα το επέτρεπαν. Εκείνο που δεν καταλαβαίνω είναι πώς είναι αποτρεπτικό να γυρίσεις μια ταινία στην Αθήνα επειδή δεν δίνεται άδεια σε κάποιον να κάνει γυρίσματα μέσα στην Ακρόπολη.
Υπάρχουν τόσοι άλλοι χώροι από όπου η Ακρόπολη φαίνεται θεσπέσια. Πρέπει οπωσδήποτε, για παράδειγμα, αν έχεις ένα ζευγάρι, να το τραβήξεις να περπατά μέσα στην Ακρόπολη αντί να γευματίζει σε ένα εστιατόριο ή να μένει σε ένα σπίτι με φόντο τον Ιερό Βράχο; Προσωπικά σέβομαι τον χώρο και τη σημασία της Ακρόπολης, και βρίσκω την Ελλάδα ιδανικό τόπο για γυρίσματα» τονίζει. Κατά τον Ράβιντερ Ντάρια, οι σύγχρονοι Ελληνες έχουν πολλά κοινά στοιχεία με τους Αρχαίους Αλληνες.
«Για εμένα, η Ελλάδα διαπνέεται ακόμη από τον αρχαίο της πολιτισμό, είναι μία έννοια που δεν έχει πεθάνει. Οι σύγχρονοι Ελληνες είναι το ίδιο πολυταξιδεμένοι, αυθεντικοί, φιλόξενοι, πολυμήχανοι και ευρυμαθείς με τους αρχαίους. Αυτά τα στοιχεία είναι η ουσία του να είσαι Ελληνας» υπογραμμίζει.
Χάπι εντ
Στο Μπόλιγουντ παράγονται χιλιάδες ταινίες ετησίως. Τέτοιες παραγωγές έχουν αποκτήσει φανατικό κοινό σε όλο τον κόσμο, το οποίο διευρύνεται συνεχώς. Πόσο δημοφιλείς είναι, ωστόσο, στους Ελληνες;
«Πρόκειται για μια μεγάλη βιομηχανία. Μην ξεχνάτε ότι στην Ινδία έχουμε 200 τηλεοπτικά κανάλια. Από εκεί και πέρα, προφανώς και απευθυνόμαστε και εκτός Ινδίας. Τα σχόλια που λαμβάνω από Ελληνες φίλους μου είναι θετικά για τις ταινίες του Mπόλιγουντ, οι οποίες είτε αρέσουν σε κάποιους είτε όχι». Γιατί, όμως, όλες οι ταινίες στο Μπόλιγουντ έχουν χάπι εντ «Ετσι πρέπει. Ο θεατής κατά τη διάρκεια προβληματίζεται, συγκινείται, συνδέεται, δημιουργεί στο μυαλό του μνήμες και ταυτίζεται. Στο τέλος, όμως, όλοι φεύγουν χαρούμενοι. Αυτό είναι και το βασικό νόημα του Μπόλιγουντ, άλλωστε» σχολιάζει.
Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια ο Ρ. Ντάρια ασχολείτο με την εξαγωγή πρώτων υλών, μία εργασία από την οποία απέκτησε μεγάλο πλούτο. Πλέον έχει αφιερώσει τη ζωή του στην παραγωγή ταινιών και μουσικών βιντεοκλίπ. Ο λόγος; «Θέλω να ζήσω αφού πεθάνω. Αλλοι φτιάχνουν σπίτια, εγώ φτιάχνω ταινίες και φιλμ. Μπορείς να δώσεις θετικά μηνύματα στον κόσμο μέσα από τις ταινίες, να τους κάνεις να χαμογελάσουν, να ξεχαστούν. Τι καλύτερο, λοιπόν, από το να βρίσκεται πίσω από τις κάμερες με αυτόν τον σκοπό;» απαντά. Μέσα από την παραγωγή φιλμ θέλει να δείξει, όπως επισημαίνει, και ακόμη μία εσωτερική πλευρά του. «Συνηθίζω να λέω στους φίλους μου ότι η δική μου θρησκεία είναι ο ανθρωπισμός. Ο Θεός είναι η δύναμη που έχουμε όλοι οι άνθρωποι μέσα μας.
Ravinder Dariya
Η φύση μας έχει εξοπλίσει με τις αισθήσεις μας και μέσω αυτών μπορούμε να αντιληφθούμε τα πάντα. Ολοι είμαστε άνθρωποι, σωστά; Συνεπώς, γιατί να ζούμε χωρισμένοι και να μην τρέφουμε αγάπη ο ένας για τον άλλον χωρίς να μας χωρίζουν θρησκείες, χρώματα, εθνικότητες και σύνορα» αναφέρει σχετικά.
Αναδημοσίευση από το Έθνος της Κυριακής 14.07.2019 (https://www.ethnos.gr)
Γράφει η Ευλαμπία Ρέβη
Εικαστική επιμέλεια αναδημοσίευσης: Δρ. Βίκυ Μπαφατάκη