Σκέφτομαι λοιπόν ότι ο Antonio Gramci είχε γράψει ότι : Όταν το παλιό δεν έχει πεθάνει και το καινούργιο δεν έχει ακόμη γεννηθεί, ζούμε την εποχή των Τεράτων. ( Αυτό το διάστημα ονομάζεται Κρίση)
Είμαι σίγουρη ότι με τα Τέρατα έχει ο καθένας που διαθέτει εν συναίσθηση, αναμετρηθεί σ’ έναν αγώνα που έχει τεράστιο κόστος.
Κοίτα να δεις ….Από την εποχή που ο Βίκτωρ Ουγκό, έγραψε τους ” άθλιους”, αν εξαιρέσεις τα ρούχα, τίποτα δεν έχει αλλάξει. Οι πρωταγωνιστές παραμένουν δραματικά ίδιοι. Η φτώχεια, των πολλών, οδηγεί στην εξαθλίωση και η εξαθλίωση, τροφοδοτεί τα τέρατα. Τα διεφθαρμένα πρόσωπα της εξουσίας διαχειρίζονται τις ζωές και το “κράτος δικαίου” στέλνει στα κάτεργα, εκείνον που κλέβει ένα κομμάτι ψωμί για να επιβιώσει, αφήνοντας ατιμώρητους τους, κατα συρροή εκμεταλλευτές ζωών, τους εκβιαστές, τους πανούργους, τους καταχραστές. Στα μέσα ενημέρωσης μονοπωλεί η κτηνώδης συμπεριφορά , “ανθρώπων υπεράνω υποψίας” . Και ; Δείξε μου κάποιους που να είναι ανυποψίαστοι ότι το έγκλημα της παιδοφιλίας, της παιδικής πορνογραφίας έχει μειωθεί. Θυμάσαι ή δεν θυμάσαι τα τεράστια σκάνδαλα που είχαν ξεσπάσει στην Καθολική εκκλησία, όταν ξεσκεπάστηκε το τι γινόταν με ανήλικα στους “κόλπους της εκκλησίας” …
Θυμάσαι ή δεν θυμάσαι τις τεράστιες διαδηλώσεις που έγιναν στο Βέλγιο, όταν σε κύκλωμα παιδοφιλίας βρέθηκαν να είναι εμπλεκόμενοι, ευγενείς, μέλη της κυβέρνησης και της βασιλικής οικογένειας ….. Και ; Θυμάσαι , που δεν θυμάσαι πιθανόν την ” Ελένη στο Κωσταλέξι” που την είχαν δέσει στο υπόγειο του σπιτιού, οι “δικοί της ” για να την βρουν δεκαετίες μετά τον εγκλεισμό, με μακριά νύχια μέσα σε ακαθαρσίες χρόνων, να γρυλίζει σχεδόν ….. Θυμάσαι ή δεν θυμάσαι για το τις δεκάδες καταγγελίες που αφορούσαν ιδρύματα που “περιέθαλπαν” παιδάκια ; Και να το θυμάσαι, θες να το ξεχάσεις. Ξέρεις γιατί; Γιατί μας πείσανε ότι η αθλιότητα, η κτηνωδία και το έγκλημα αφορά αποσυνάγωγους της ζωής. Αν υπάρχει δικαιοσύνη; Δικαιοσύνη απο ποιους για ποιους . Δεν είναι κοινό μυστικό ότι οι ισχυροί , σβήνουνε τα δάνειά τους ; Γιατί ; Γιατί μπορούν. Γιατί μπορούν; Γιατί “κάποιους κρατάνε” . Άρα λοιπόν το σύστημα ξερνάει τον έντιμο και τον ηθικό και αποθεώνει τον εκβιαστή και τον δοσίλογο. Τι είπες ; Ότι είμαι υπερβολική; Αν ήμουν υπερβολική θα υπήρχε περίπτωση να συνεχίζουν να κάνουν πασαρέλα, πολιτικοί ( όλων των κομμάτων …σε προλαβαίνω ) που να πιστεύουν ότι μπορεί να ζήσει άνθρωπος με 700 Ευρώ το μήνα ……… Έχει κάποιος επιχειρήσει να ζήσει με 700 ή με 800 Ευρώ απόσους παίρνουν αποφάσεις για τα υπόλοιπα εκκατομύρια ;
Όμως ανάμεσα σε αυτά τα εκκατομμύρια ή τους χιλιάδες που απευθύνονται τους ψηφίζουν και εκείνοι που παίρνουν 500 ή 700 ή 800 ευρώ . Να η παράνοια. Με το χέρι στην καρδιά πάλι, εσύ που έχεις ξοδέψει, ας πούμε, δέκα χρόνια από την ζωή σου να επιχειρείς στην Ελλάδα, ή ως επιχειρηματίας ή ως εργαζόμενος …… θα εμπιστευόσουν έναν πολιτικό για συνεργάτη που έχει ” Ο ” ένσημα και δεν έχει βιώσει ποτέ, λέξεις όπως ” πάγια έξοδα ” , προμηθευτές, εργαζόμενοι…. ΠΟΤΕ. Και για να μην λες ότι κάνω μεγάλες “παρενθέσεις” στην σκέψη μου, ξαναγυρνάω στους “Άθλιους ” του Ουγκώ. Τι κάνανε τότε στο Παρίσι οι άνθρωποι για να επιβιώσουν, όπως η Τιτίκα του έργου; Πουλούσαν τα μαλλιά τους και τα δόντια τους, για να εξασφαλίσουν μια σούπα για τα παιδιά τους, την ίδια στιγμή που στα παλάτια , περίσσευε χρυσός για να ντύνουνε και τους τοίχους. Αυτή την κτηνώδη απόσταση μεταξύ “ανθρώπων” την ονομάσαμε …..πολιτισμό και εξέλιξη. Σε αυτή την εξέλιξη, συνωστιζόμαστε και επειδή χαρακτηριστικό της εξέλιξης και του ‘πολιτισμού” είναι η διασπορά του τρόμου, το μόνο που προς το παρόν έχεις να κάνεις, είναι να επιλέξεις έναν ρόλο από τα βιβλία για να πορευτείς. Αν είμαι απαισιόδοξη ; Είμαι ρεαλίστρια και ξέρω ότι ” θα πέσουμε από τα σύννεφα ” και μετά θα ξανατρέχουμε πανικόβλητοι για να πληρώσουμε την δόση της ΔΕΗ , το ενοίκιο, το δάνειο, τα δίδακτρα, το συνεργείο, τα “σιδεράκια των παιδιών” και τα διαλυμένα νεύρα μας με ενναλλακτικές θεραπείες , με επικλήσεις βουδιστικές ή με συνταγογράφηση δίγραμμη …. Ποιός θα θυμάται τότε το κοριτσάκι και τα παιδάκια ….του Κολωνού;
από τη Νανά Παλαιτσάκη