Η Αναστασία Κυριαζοπούλου, σχεδιάστρια – στυλίστρια παπουτσιών και blogger, μιλάει σήμερα στο epixeiro.gr για τον χώρο του fashion blogging και για το Shoe Blogging by Anastasia, μέσω του οποίου μοιράζεται με τους αναγνώστες – followers την εξειδίκευση, τις ιδέες και το στυλ της πάνω στα παπούτσια.
Μετά από μια πολυετή πείρα στον βιομηχανικό σχεδιασμό παπουτσιών, πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το blogging;
Τον τελευταίο καιρό είχα κάνει ήδη στροφή στην καριέρα μου, δουλεύοντας περισσότερο ως στυλίστρια και σύμβουλος τάσεων στην υποδηματοποιία και όχι ως εργοστασιακή σχεδιάστρια. Άλλωστε, η παραγωγή υποδημάτων στην Ελλάδα έχει συρρικνωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
Βλέποντας λοιπόν πως δεν υπάρχει κάποιος εξειδικευμένος blogger με γνώσεις και ενημέρωση για το θέμα, σκέφτηκα πως θα μπορούσα να μοιραστώ το πάθος μου, όχι μόνο με τους ανθρώπους του χώρου, αλλά και με το ευρύ κοινό. Επέστρεψα στα χνάρια της πρώτης μου εργασίας, μετά τις σπουδές μου στην Αγγλία, όπου δούλευα ως στυλίστρια σε κέντρο πρόγνωσης μόδας και ενημέρωνα παραγωγούς, μέσω παρουσιάσεων, για τις νέες τάσεις, στυλ και υλικά στα παπούτσια.
Πως συνδυάζεται η δημιουργικότητα του σχεδιασμού με το blogging;
Στην digital εποχή που ζούμε, η εξειδίκευση και το personal branding είναι τα βασικά συστατικά για την επιτυχία ενός επαγγελματία, σε όποιον χώρο και αν ανήκει. Με αποσκευές την πείρα μου αλλά και τη λατρεία μου για τα παπούτσια, αποφάσισα να γίνω ambassador του εαυτού μου και να ασχοληθώ με το blogging. Το επιχειρηματικό μου στοίχημα είναι το δημιούργημά μου, το Shoe Blogging, να γίνει ένα ισχυρό και διεθνώς καθιερωμένο blog παπουτσιών, ριζωμένο καλά στην καρδιά και στο μυαλό των χρηστών του.
Τι θα θέλατε ο αναγνώστης να παίρνει καθημερινά από εσάς;
Το blog αλλά και οι σελίδες που συντηρώ στο Instagram και στο Facebook, απευθύνονται σε όλους τους λάτρεις των παπουτσιών, επαγγελματίες και μη, με τους οποίους μοιράζομαι την εξειδικευμένη γνώση μου, το στυλ και τις ιδέες μου. Είναι για αυτούς που θέλουν να παίρνουν μια καθημερινή δόση από όμορφα και «up to date» παπούτσια χωρίς να νιώθουν ότι είναι «πελάτες».
Ποστάρω πάντα πράγματα προσωπικής μου επιλογής και γούστου, στο πλαίσιο της μόδας και των νέων τάσεων. Τα κείμενα και το φωτογραφικό υλικό είναι αποκλειστικά δικά μου, δεν αντιγράφω, δεν προωθώ κείμενα και φωτογραφίες άλλων. Πειραματίζομαι διαρκώς για το τι ενδιαφέρει περισσότερο το κοινό μου και συνεχώς κάνω επαγγελματικά ταξίδια στο εξωτερικό.
Πως λειτουργεί επιχειρηματικά το fashion blogging;
Οι bloggers είναι πλέον ένα από τα ισχυρά εργαλεία marketing. Όταν ένας blogger έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των followers του με τη σοβαρότητα, τη συνέπεια και το προσωπικό του στυλ, τότε η προώθηση έχει μεγαλύτερη απήχηση. Δεν το λέω εγώ, το λένε όλες οι σχετικές διεθνείς αναλύσεις. Ένα φόρεμα ή ένα παπούτσι φορεμένο από μια blogger έχει μεγαλύτερες πιθανότητες να προσελκύσει το αγοραστικό κοινό από ότι φορεμένο από ένα μοντέλο, σε μια επίδειξη μόδας. Επίσης, έχει παρατηρηθεί πως οι μικρότεροι σε ακολούθους bloggers, καθώς και οι πολύ εξειδικευμένοι όπως είμαι εγώ στο χώρο του παπουτσιού, έχουν μεγαλύτερο engagement με τους followers τους.
Θεωρείτε πως αυτός είναι πλέον ο τρόπος επικοινωνίας των εταιριών με το αγοραστικό κοινό; Γιατί να επενδύσει μια βιοτεχνία ή μία εμπορική επιχείρηση σε bloggers και όχι στην κλασική διαφημιστική καμπάνια;
Πριν λίγα χρόνια, τα περιοδικά και η τηλεόραση είχαν τον πρωταρχικό ρόλο στην αγορά της μόδας.
Σήμερα, εάν δεν έχεις έντονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δεν έχεις καμία υπόσταση στον χώρο της μόδας, αυτό το γνωρίζουν όλοι, εταιρείες και καταναλωτές. Ξεπεράσαμε το σημείο που υπήρχε σκεπτικισμός απέναντι στα social media. Σε επίπεδο marketing οι κανόνες έχουν αλλάξει και χρειάζεται πλέον να χρησιμοποιείς μια μεγαλύτερη δέσμη επικοινωνιακών εργαλείων για την προώθηση των προϊόντων.
Ωστόσο, η ελευθερία του διαδικτύου αφήνει χώρο σε πολλούς ερασιτέχνες και ανειδίκευτους, οι οποίοι εκτίθενται και οι ίδιοι αρνητικά αλλά και εκθέτουν τα προϊόντα που υποτίθεται προωθούν. Έτσι π.χ. οποιοδήποτε παπούτσι και αν τους στείλει μια εταιρία αυτοί το βαπτίζουν αυτόματα «τελευταία τάση της μόδας» και το mule από ημιμάθεια γόβα. Όμως, το κοινό έχει πλέον εκπαιδευτεί και έχει αναπτύξει καλύτερα αντανακλαστικά, δείχνοντας πλέον την εμπιστοσύνη του περισσότερο στους επαγγελματίες.
Δώστε μας μια εικόνα από την καθημερινότητα σας.
Το σίγουρο είναι πως το τρέξιμο είναι ασταμάτητο. Οι υποχρεώσεις μου, πέρα από το να γράφω posts για το blog μου και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι η συνεχής ενημέρωση, τα ταξίδια, οι επισκέψεις σε οίκους, σε επιδείξεις μόδας, η έρευνα αγοράς, η οργάνωση και υλοποίηση φωτογραφίσεων, η επιλογή και επεξεργασία φωτογραφιών, τα emails και τα ραντεβού με εταιρίες, events και δημόσιες σχέσεις. Επίσης σημαντικό κομμάτι είναι η σχέση μου με τους followers που απαιτεί χρόνο για να απαντώ στις ερωτήσεις και στους σχολιασμούς τους, ούτως ώστε να έχω ουσιαστική επικοινωνία μαζί τους.
Έτσι λοιπόν, όταν ακούω κάποιον που μου λέει πως θα ήθελε να ασχοληθεί με το blogging, τον προειδοποιώ να είναι προετοιμασμένος για πολύ, μα πάρα πολύ, δουλειά και σχεδόν καθόλου ελεύθερο χρόνο!
Κάποια στιλιστική συμβουλή που θα θέλατε να δώσετε;
Όπως καταλαβαίνετε, λόγω επαγγελματικής εμμονής πιστεύω πως η γυναίκα πρέπει να ξεκινάει να ντύνεται από τα παπούτσια. Έτσι, όταν πρέπει να ετοιμαστώ, πάντα επιλέγω πρώτα τα παπούτσια μου και συνήθως τους δίνω και τον ρόλο του πρωταγωνιστή στο ντύσιμο μου. Δεν χρειάζεται πολλά για να κλέψεις τις εντυπώσεις, μόνο ένα ζευγάρι όμορφα παπούτσια και ένα γλυκό χαμόγελο.
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σας; Σε τι σημείο θα θέλατε να βρίσκεται το Shoe Blogging σε μερικά χρόνια από σήμερα;
Θα ήθελα να καθιερωθεί ως ένα από τα κορυφαία διεθνώς blog για παπούτσια, έχοντας την αποδοχή του κόσμου αλλά και του χώρου του παπουτσιού. Αυτό θα του εξασφάλιζε σημαντικές συνεργασίες με γνωστά εργοστάσια και οίκους του εξωτερικού σε επίπεδο προώθησης αλλά – γιατί όχι – και consulting.
Όπως έλεγε πολλές φορές η Marilyn Monroe «δώσε σε ένα κορίτσι τα σωστά παπούτσια, και αυτή θα κατακτήσει τον κόσμο».