Ο πιλότος, θρύλος της F1, γεννήθηκε στο Hurth της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, το 1969. Σε μικρή ηλικία ανακάλυψε την αγάπη του για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, όταν οι γονείς του τον έγραψαν σε μια λέσχη go-kart. Η οικογένεια του ήταν αρκετά φτωχή και ο μικρός Michael, δεν μπορούσε να έχει το αμαξίδιο το οποίο θα ήθελε, αλλά ο πατέρας του, Rolf, οικοδόμος στο επάγγελμα, κατασκεύασε ένα kart από πεταμένα ανταλλακτικά. Σε ηλικία έξι ετών ο Michael, είναι ο νικητής του πρώτου πρωταθλήματος της λέσχης του.
Η Γερμανική νομοθεσία δεν προβλέπει την έκδοση άδειας οδήγησης kart αν το άτομο είναι κάτω από δεκατεσσάρων χρονών. Βρίσκοντας ένα παραθυράκι, ο Michael ταξιδεύει στο Λουξεμβούργο όπου η προβλεπόμενη ηλικία είναι τα 12 χρόνια.
Το 1983 κατάφερε να πάρει την Γερμανική άδεια και αγωνίστηκε σε πολλούς Γερμανικούς, αλλά και Ευρωπαϊκούς αγώνες κατακτώντας πολλές πρώτες θέσεις.
Το ντεμπούτο του στην F3 έγινε, υπό την καθοδήγηση του Willi Weber, ο οποίος διετέλεσε manager του Schumacher και ήταν επικεφαλής της ομάδας στη F3 για την οποία αγωνιζόταν ο Michael. Το 1990, ένα χρόνο μετά την είσοδο του στις πίστες της F3, ο Schumacher κερδίζει το πρωτάθλημα. Ακολουθεί το World Sports-Prototype Championship, όπου τελειώνει 5ος στην κατάταξη με μονοθέσιο της Mercedes.
Η ευκαιρία του για να λάμψει ήρθε. Το 1991 ο Schumacher κάνει το όνειρο του πραγματικότητα. Υπογράφει με την Jordan-Ford και είναι έτοιμος να αγωνιστεί για πρώτη φορά στο Grand Prix του Βελγίου. Καταφέρνοντας να βγει 7ος στα pol position, ενθουσίασε την ομάδα του και όλοι μιλούσαν για ένα μεγάλο ταλέντο. Το μονοθέσιο του, όμως αντιμετώπισε κάποια προβλήματα στον συμπλέκτη και έτσι ο Schumacher αναγκάστηκε να αποσυρθεί από τον αγώνα.
Ο Γερμανός πιλότος, αποφασίζει να πάει στην Benetton όπου και παρέμεινε μέχρι το 1995. Όμως το 1992, η ομάδα της Sauber ετοίμαζε το ντεμπούτο της στη F1 με την υποστήριξη της Mercedes. Στο συμβόλαιο του Schumacher υπήρχε ρήτρα η οποία προέβλεπε πως αν η ομάδα της Mercedes έτρεχε στη F1 τότε ο Schumacher θα έπρεπε να αγωνιστεί για αυτή. Σε δήλωση του ο Peter Sauber, ιδιοκτήτης της Sauber F1, είπε πως δεν υπήρχε λόγος να αναγκάσει τον Schumacher να έρθει στην ομάδα του εφόσον εκείνος δεν ήθελε.
Η επιστροφή του στο Βέλγιο ήταν νικηφόρα καθώς κέρδισε την κούρσα του ‘92 και βγήκε 3ος στο πρωτάθλημα.
Η πρώτη του νίκη στο Πρωτάθλημα των Οδηγών ήταν το 1994, με το μονοθέσιο της Benetton. Εκείνη η χρονιά όμως, θα τυλιγόταν στον πένθος και τον πόνο. Ο 25χρονος τότε Schumacher θα γινόταν μάρτυρας του θανάτου του Ayton Senna, ο οποίος στο Grand Prix του San Marino, με μονοθέσιο της Williams, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και προσέκρουσε σε τοίχο.
Μια μέρα πριν, στους αγώνες κατάταξης τη ζωή του έχασε ο Αυστριακός πιλότος Roland Ratzenberger. Ο Ratzenberger, οδηγός της Simtek, πριν μπει στον μοιραίο γύρο που το τερμάτισε τη ζωή, είχε προκαλέσει ζημιά στο δεξί φτερό του μονοθεσίου του και δεν μπήκε στα pit γιατί μαχόταν για την τελευταία θέση που θα του χάριζε την είσοδο στον μεγάλο αγώνα της Κυριακής.
Αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία της Imola, το φτερό έσπασε, μπήκε κάτω από το αυτοκίνητο και απέτρεψε τον άτυχο πιλότο να πάρει τη στροφή και προσέκρουσε στον τοίχο με ταχύτητα 314 χιλιομέτρων. Στο μονοθέσιο του Senna υπήρχε μια σημαία της Αυστρίας που θα ανέμιζε στον τερματισμό.
Ο Michael Schumacher στη συνέχεια κέρδισε τους έξι από τους εφτά πρώτους αγώνες του πρωταθλήματος, ενώ στον έβδομο μια δυσλειτουργία του κουτιού ταχυτήτων τον ανάγκασε να τρέχει με κολλημένη την πέμπτη ταχύτητα και τελικά τερμάτισε δεύτερος.
Κερδίζοντας δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα back to back,1994 και 1995, θα γινόταν ο νεότερος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο.
Η χρυσή εποχή του όμως μόλις ξεκίνησε. Το 1996 αποχωρεί από την Benetton και νέο του σπίτι γίνεται η Ferrari, με την οποία αγωνίστηκε για 10 χρόνια. Με τη βοήθεια του Schumacher, η Ferrari γίνεται μια από τις πιο ανταγωνιστικές ομάδες της F1 και το 1996 ήταν στη 2η θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, ένα τίτλο που είχε να κερδίσει από το 1983. Ο «Κόκκινος Βαρόνος» την ίδια χρονιά θα έχει τη δική του θέση στο βάθρο των οδηγών κατακτώντας την 3η θέση.
Τα κακά νέα δεν άργησαν να έρθουν, το μονοθέσιο των Ιταλών ήταν προβληματικό και αν και ταλαντούχος ο Schumacher δεν κατάφερε να τερματίσει σε έξι από τους δεκαέξι αγώνες του Πρωταθλήματος.
Συνολικά ο Βαρόνος της F1 είχε εφτά πρώτες θέσεις στην Formula 1, δύο με την Benetton και πέντε με την Ferrari.
Στο τέλος της σεζόν του 2006, ο Schumacher κρεμάει το κράνος του και αφήνει το μονοθέσιο του. Η δουλειά του όμως δεν τελείωσε εκεί, καθώς έγινε αγωνιστικός σύμβουλους της Ferrari, παρακολουθώντας πολλούς αγώνες και δοκιμάζοντας τα ηλεκτρονικά των μονοθεσίων.
Ο Schumacher διψούσε ακόμα για τη νίκη, ήταν στο αίμα του να τρέχει και δεν μπορούσε να τα παρατήσει τόσο εύκολα. Τον Δεκέμβριο του 2009 η βόμβα ήρθε. Ο Michael Schumacher, θα επέστρεφε στην ενεργό δράση και στο πλευρό του ήταν ο συμπατριώτης του Nico Rosenberg, που μαζί θα αποτελούσαν την αγωνιστική ομάδα της Mercedes GP.
Το 2012 και μετά από μια σειρά επεισοδιακών αγώνων ο Schumacher αποφασίζει πως είναι καιρός να αποσυρθεί για τα καλά από την ενεργό δράση και η Mercedes βρίσκει τον αντικαταστάτη του στο πρόσωπο του Lewis Hamilton.
Αυτό που ήρθε να παγώσει τις καρδιές όλων που ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν το άκουσμα της είδησης πως ο Michael Schumacher είχε ένα ατύχημα στις Γαλλικές Άλπεις τον Δεκέμβριο του 2013, ο κάνοντας σκι με τον 14χρονο γιο του Mick και μερικούς φίλους. Στην προσπάθεια να βοηθήσει ένα φίλο που είχε πέσει, βγήκε εκτός πίστας και χτύπησε πάνω σε μια από τις πολλές πέτρες που υπήρχαν στο σημείο. Χάνοντας την ισορροπία του έπεσε με το κεφάλι σε μια από τις πέτρες και φημολογείται πως το κράνος του έσπασε στα δύο.
Ο Schumacher έπεσε πάνω στην πέτρα με το δεξί μέρος του κεφαλιού του και άρχισε να αιμορραγεί. Αν και η βοήθεια ήρθε γρήγορα, λίγο μετά την είσοδο του στο νοσοκομείο ο Michael Schumacher έπεσε σε κώμα.
Σήμερα λίγα είναι γνωστά για την κατάσταση της υγείας του πρώην πιλότου της F1, καθώς η οικογένεια του το κρατάει σαν επτασφράγιστο μυστικό. Οι μόνες πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές είναι πως υπάρχει ιατρικό επιτελείο που τον παρακολουθεί επί εικοσιτετραώρου βάσεως και ο Schumacher βρίσκεται ακόμη σε κωματώδη κατάσταση.
Γράφει ο Γιώργος Μαράτσης