Η οδήγηση με αυτοκίνητο στο κέντρο της Αθήνας σε ώρα αιχμής, είναι ίσως μια άκρως εκνευριστική και γεμάτη ταλαιπωρία διαδικασία για τους οδηγούς. Βέβαια, υπάρχουν και χειρότερα, αν κάποιος λάβει υπόψη τη λίστα με τις πιο μποτιλιαρισμένες πόλεις του κόσμου.
Η παγκόσμια κατάταξη της INRIX για το 2018 αναφέρει, πως στην κορυφή των πόλεων με την μεγαλύτερη κυκλοφοριακή συμφόρηση βρίσκεται η Μπογκοτά της Κολομβίας, όπου οι οδηγοί βρέθηκαν κολλημένοι στην κίνηση για 272 ώρες ή 11,3 ημέρες κατά μέσο όρο το περασμένο έτος.
Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης κατατάσσεται η Ρώμη με 254 ώρες/χρόνο, ενώ τρίτη στη σχετική λίστα είναι το Δουβλίνο με 246 ώρες ετησίως. Την 10αδα συμπληρώνουν το Παρίσι, το Ροστόφ της Ρωσίας, το Λονδίνο, το Μιλάνο, η Γαλλική Μπορντό, η Πόλη του Μεξικό και η Μόσχα.
Εξαιτίας αυτού του σοβαρού προβλήματος που ταλαιπωρεί αρκετό κόσμο, η Ευρώπη επεξεργάζεται μια σειρά από προοδευτικά μέτρα που στοχεύουν στην απομάκρυνση των ανθρώπων από τα αυτοκίνητά τους, δημιουργώντας εναλλακτικές λύσεις, όπως οι δημόσιες συγκοινωνίες και η ποδηλασία. Πιο συγκεκριμένα, ήδη στην Κοπεγχάγη, η αναλογία ποδηλάτων-αυτοκινήτων είναι σχεδόν πέντε προς ένα και το ένα τρίτο όλων των διαδρομών στην πρωτεύουσα της Δανίας γίνεται σε δύο τροχούς.
Στην Κίνα και συγκεκριμένα στην πόλη Χανγκζού, που αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα αναφορικά με την κυκλοφοριακή συμφόρηση, έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα σύστημα διαχείρισης της κυκλοφορίας που τροφοδοτείται από τεχνητή νοημοσύνη. Το «City Brain» χρησιμοποιεί δεδομένα από κάμερες και κοινωνικές πλατφόρμες για την παρακολούθηση της ροής της κυκλοφορίας. Έτσι η Κινεζική πόλη αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση, καθώς αν και ήταν στην πρώτη θέση με τις πιο πολυσύχναστες κινεζικές πόλεις, πλέον κατά την τελευταία καταμέτρηση είχε πέσει στην 57η θέση.
Πηγή: World Economic Forum