Πόσο συχνά διαπιστώνετε τελευταία, ότι άνθρωποι που συναντάτε στα πιο όμορφα μέρη της πόλης, ή του πλανήτη, τις πιο συναρπαστικές στιγμές, καταλήγουν να τις ζήσουν μέσα από την οθόνη ενός κινητού;
Ποστάρω άρα υπάρχω, σωστά;
Η κλεφτή ματιά στο κινητό είναι η πρώτη – μηχανική – κίνηση κάθε πρωί και, συχνά η τελευταία πριν σβήσει το φως σε ένα υπνοδωμάτιο το βράδυ.
Twitter, Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat. Eίναι τόσα πολλά που απασχολούν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας μας. Είτε θα δημοσιεύσουμε κάτι καινούριο, είτε θα απαντήσουμε σε κάποιο μήνυμα. Κι αν ξεχαστείς, ενώ κάποιος/α περιμένει το σχόλιο ή το «like» σου, θα ακούσεις πολύ εύκολα το παράπονο. Οτιδήποτε για να κάνουμε την παρουσία μας αισθητή στα social media.
Aνάμεσα σε όλο και περισσότερες φωτογραφίες προϊόντων, με όλο και ομορφότερα μοντέλα, όλο και ακριβότερα ads (έτσι λένε τις διαφημίσεις στην γλώσσα των social…)
Η δύναμη των social έχει επηρεάσει και τον χώρο της μόδας
Tα social media δεν επηρεάζουν τη μόδα. Είναι η μόδα!
Η δύναμή τους συναγωνίζεται αυτήν της εικόνας και της ποιότητας. Όταν ένα γνωστό μοντέλο «υπογράφει» την καμπάνια ενός προϊόντος, δεν προωθείται μόνο το προΪόν, αλλά και το ίδιο το μοντέλο.
Μία επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια στα social media, μετριέται σε εκατοντάδες χιλιάδες (και βάλε…) «κλικ», likes και shares.
Αποτέλεσμα: το προϊόν κερδίζει σε φήμη και αισθητική στα μάτια του καταναλωτή, ενώ το μοντέλο κερδίζει αναγνωρισιμότητα και συνήθως ανεβάζει το κασέ του…
Εκτός από τις επιχειρήσεις, δηλαδή, μέσα από τις σύγχρονες καμπάνιες προωθούνται και τα μοντέλα. Δέχονται ακόμα περισσότερες και ακριβότερες επαγγελματικές προτάσεις, διαφημίζουν τις δουλειές τους και χτύζουν αυτό που αποκαλείται στο χώρο της μόδας «πορτφόλιο». Πρακτικά, είναι μέρος του βιογραφικού ή του φωτογραφικού άλμπουμ, που πρέπει να διαθέτει ένα μοντέλο.
Η Μαριάννα Παινέση, την γνωρίσαμε μέσω του ριάλιτι μόδας Greece’s Next Top Model στο οποίο ήταν μία από τις 3 φιναλίστ, χάνοντας για λίγο τον τίτλο από την Ειρήνη Καζαριάν.
Η Μαριάννα είναι 23 ετών, είναι ανερχόμενο όνομα στο χώρο, έχει καταγωγή από την Τανζανία και την Ελλάδα και ξεχώρισε στο ριάλιτι «για την ξεχωριστή ομορφιά της, το ήθος και τον επαγγελματισμό της». Έχει τελειώσει τις σπουδές της στην παιδαγωγική σχολή και διαθέτει μεταπτυχιακό στην εφαρμοσμένη παιδαγωγική.
Απάντησε αυθόρμητα στις ερωτήσεις της HuffPost για το Greece’s Next Top Model, τα social media, την μόδα, αλλά και για τα μελλοντικά της σχέδια.
Πως είναι η ζωή σου μετά το Next Top Model. Σε βοήθησε στην προώθηση της καριέρας σου στο χώρο;
Θεωρώ ότι με έχει βοηθήσει αρκετά. Με γνώρισε πολύς κόσμος μέσω του διαγωνισμού και έχω αρκετές προτάσεις για επαγγελματικές συνεργασίες.
Ποια είναι η σχέση σου με τα social media; Σε έχουν βοηθήσει να δεχθείς περισσότερες επαγγελματικές προτάσεις;
Παρ΄ότι πριν το GNTM δεν χρησιμοποιούσα πολύ τα social media, σίγουρα με έχουν βοηθήσει πολύ. Οι περισσότερες εταιρίες με προσεγγίζουν μέσω αυτών. Για την ακρίβεια, είναι ο πιο άμεσος τρόπος για να έρθουμε σε μια πρώτη επικοινωνία.
Θεωρείς πως ένα σύγχρονο μοντέλο σήμερα πρέπει να έχει λογαριασμό στα social media; Και είναι αυτά το μέλλον της μόδας κατά την γνώμη σου;
Σίγουρα τα κοινωνικά δίκτυα είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για ένα σύγχρονο μοντέλο, όπως και για πολλούς άλλους επαγγελματίες. Εξάλλου, δεν μπορεί να αμφισβητήσει κανείς ότι πλέον η μόδα προωθείται κατά κόρον μέσα από τα αυτά. Πάντως, το μέλλον της μόδας μπορεί να συνδέεται άμεσα με τα κοινωνικά δίκτυα, αλλά δεν βρίσκεται μόνο εκεί!
Πιστεύεις ότι ο κόσμος της μόδας είναι διαφορετικός από τα προηγούμενα έτη; Αν ναι, τι πιστεύεις ότι έχει αλλάξει σε σχέση με παλαιότερα;
Φυσικά . Ο χώρος της μόδας ανανεώνεται συνεχώς! Μάλιστα, ακριβώς αυτή τη διαφορά του, με τα παλαιότερα χρόνια, ήθελε να αναδείξει και το φετινό Greece’s Next Top Model. Τα πρότυπα των μοντέλων είναι πια διαφορετικά, plus size, petit, alternative models, ενώ όπως φαίνεται και από την προηγούμενη ερωταπάντηση τα μέσα προβολής της μόδας έχουν διευρυνθεί. Γι΄αυτό πιστεύω πως η μόδα πλέον είναι και πιο οικεία στους ανθρώπους. Η καθημερινή και άμεση προβολή διαφορετικών προτύπων και τάσεων της μόδας βοηθάει τον κόσμο να βρει πιο εύκολα το στυλ που του ταιριάζει και να το αναδείξει καλύτερα.
Έχεις καταγωγή από την Ελλάδα και την Τανζανία και η ομορφιά σου θεωρείται εξωτική. Θεωρείς ότι είσαι ένα alternative μοντέλο;
Σε ευχαριστώ για την εξωτική ομορφιά! Ωστόσο,δε θα έλεγα ότι είμαι ένα alternative μοντέλο, παρ’ότι θα μου άρεσε . Αlternative models λέμε συνήθως τα μοντέλα που διαφέρουν από τα κλασικά beauty πρότυπα του χώρου. Κορίτσια και αγόρια με τατουάζ, εκκεντρικά μαλλιά κ.λπ. Ίσως να το έλεγα μόνο στο πλαίσιο του modeling στην Ελλάδα, με την έννοια ότι ξεφεύγω από τα πρότυπα της Ελληνίδας.
Είσαι αισιόδοξη για το μέλλον σου ως μοντέλο; Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι σου;
Ναι. Έτσι κι αλλιώς είμαι θετικό και αισιόδοξο άτομο. Τα βλέπω, λοιπόν, αισιόδοξα τα πράγματα. Σε κάθε δουλειά που κάνω προσπαθώ να αφήνω όλους τους συνεργάτες μου τουλάχιστον ευχαριστημένους και πιστεύω ότι και εγώ σαν μοντέλο κάθε φορά βελτιώνομαι και περισσότερο. Μάλιστα, σκοπεύω να φύγω και στο εξωτερικό. Θα ξεκινήσω από τη Γερμανία, όπου βρίσκεται και το Placemodels Agency, το πρακτορείο με το οποίο υπέγραψα πρόσφατα συμβόλαιο!
*Instagram: marianna_pain
Facebook και Instagram κυριαρχούν
To Facebook εξακολουθεί να είναι η νο.1 πλατφόρμα που οδηγεί το κοινό στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων, όπου οι χρήστες θα αποφασίσουν αν το περιεχόμενο που τους παρουσιάζεται είναι αυτό που αναζητούν. Για εκατομμύρια επιχειρήσεις σε ολόκληρο τον πλανήτη, η προβολή στο Ίντερνετ είναι σημαντικότερη από τη βιτρίνα σε ένα κεντρικό δρόμο.
Το Instagram στηρίζει την δύναμη του στην εικόνα. Είναι το κοινωνικό μέσο που έχει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη ανάμεσα στα υπόλοιπα social media. Είναι το πιο δημοφιλές στις επιχειρήσεις μόδας και ομορφιάς, αφού το engagement και η αλληλεπίδραση μεταξύ των brands και των followers είναι μεγαλύτερα από κάθε άλλο μέσο. Με βάση όλες τις μετρήσεις, είναι και το μέσο που προτιμά με μεγάλη διαφορά η νέα γενιά σε ολόκληρο τον κόσμο.
Τα social media παίζουν σπουδαίο ρόλο στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης
Εκτός όμως από εμάς τους χρήστες τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης χρησιμοποιούνται και από τις διάφορες επιχειρήσεις οι οποίες μέρα με την μέρα παίρνουν μέρος σε αυτό το«παιχνίδι» της ομορφιάς και των trends που αλλάζουν διαρκώς. Μικρά ή μεγάλα fashion brands αξιοποιούν καθημερινά την δύναμη του digital marketing, τόσο για το brand awareness, όσο και για την αύξηση των πωλήσεων.
Πως τα social βοηθούν στην εξάπλωση μιας είδησης
Τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης παίζουν όμως και τεράστιο ρόλο στην γρήγορη εξάπλωση μιας είδησης είτε θετικά είτε αρνητικά. Δεν είναι λίγες οι φορές που ένα θέμα έχει διογκωθεί από την αντίδραση του κόσμου στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης με αποτέλεσμα να γίνει viral και να προκαλέσει διεθνείς αντιδράσεις.
Παράδειγμα αποτελεί η διαφημιστική καμπάνιας της Nike τον προηγούμενο χρόνο, η οποία χρησιμοποίησε ως πρόσωπο τον Colin Kaepernick, έναν παίχτη του αμερικανικού ποδοσφαίρου ο οποίος τόλμησε να κάνει το αδιανόητο. Ενώ στο γήπεδο παιάνιζε ο εθνικός ύμνος των ΗΠΑ και όλοι στέκονταν προσοχή με την δεξιά παλάμη ακουμπισμένη στην καρδιά, εκείνος γονάτισε και έσκυψε το κεφάλι. Ήταν μια μορφή διαμαρτυρίας, για την παραβίαση των δικαιωμάτων των μαύρων πολιτών όσο και άλλων εθνικοτήτων που ζουν στις ΗΠΑ.
Ωστόσο, έγινε πρώτο θέμα στα ΜΜΕ, η εικόνα και η είδηση ταξίδευε χωρίς σταματημό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάποιοι των αποθέωσαν και κάποιοι εξαπέλυσαν σε βάρος του σφοδρή επίθεση.
*To PlaceModels Agency θεωρείται ένα από τα κορυφαία πρακτορεία μοντέλων στην Γερμανία με έδρα το Αμβούργο. Ιδρύθηκε το 1999 από τους Γιάννη Νικολάου και Jan-Eric Luetjen. Σήμερα αντιπροσωπεύει πάνω από 500 μοντέλα από όλο τον κόσμο.
Πηγή: HuffPost