Μετά το Βottlecap Challenge έρχεται και το FaceApp Challenge;;; Μετά το Βottlecap Challenge έρχεται και το FaceApp Challenge;;;
Παγκόσμια φρενίτιδα μετά το Bottlecap Challenge έχει προκαλέσει η νέα εφαρμογή FaceApp, που επιτρέπει στον χρήστη να επεξεργαστεί μια φωτογραφία του, ώστε να δει... Μετά το Βottlecap Challenge έρχεται και το FaceApp Challenge;;;

Παγκόσμια φρενίτιδα μετά το Bottlecap Challenge έχει προκαλέσει η νέα εφαρμογή FaceApp, που επιτρέπει στον χρήστη να επεξεργαστεί μια φωτογραφία του, ώστε να δει τι του επιφυλάσσει το μέλλον για τα χαρακτηριστικά του προσώπου του. Μέσα σε μόλις δυο 24ωρα, το ρωσικό FaceApp συγκέντρωσε, αποθήκευσε και απέκτησε δικαιώματα εφ’ όρου ζωής στις φωτογραφίες και τα ονόματα 150 εκατομμυρίων ανθρώπων από 121 χώρες του κόσμου.

Το περίεργο είναι ότι όλο και περισσότεροι άνθρωποι “έτρεξαν”, να κατεβάσουν την εφαρμογή και να ανεβάσουν φωτογραφία με το γερασμένο πρόσωπό τους…

Το γεγονός ότι η εφαρμογή αναπτύχθηκε από την εταιρεία Wireless Lab, που εδρεύει στη ρωσική πόλη της Αγίας Πετρούπολης κάνει τα πράγματα πολύπλοκα. Νωπές είναι ακόμα οι μνήμες από την ανάμειξη της Ρωσίας στις Αμερικανικές προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου του 2016, όταν το ξανθό γένος χρησιμοποίησε προηγουμένως ιδιωτικά δεδομένα από τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, για να χειραγωγήσει τους ψηφοφόρους στις εκλογές.

Η εφαρμογή Viral FaceApp δίνει στους ανθρώπους τη δυνατότητα να αλλάξουν την έκφραση του προσώπου τους, με αποτέλεσμα να δείχνουν αρκετά χρόνια πιο γερασμένοι. Ταυτόχρονα, οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν την εφαρμογή, δίνουν στο FaceApp την δικαιοδοσία να χρησιμοποιεί τις εικόνες και τα ονόματά τους, για οποιοδήποτε σκοπό επιθυμεί και όσο το επιθυμεί.

Τελικά το πάθημα της Cambridge Analytica δεν έγινε μάθημα…

Αυτές οι ανησυχίες οδήγησαν ακόμη και τον Chuck Schumer, Γερουσιαστή της Νέας Υόρκης, να ζητήσει από το FBI να διεξάγει έρευνα, σχετικά με τους κινδύνους εθνικής ασφάλειας του FaceApp.

Σήμερα, περισσότερα από 100 εκατομμύρια άτομα έχουν κατεβάσει την εφαρμογή από το Google Play και το FaceApp παραμένει τώρα η κορυφαία εφαρμογή στο iOS App Store σε 121 χώρες.

Σύμφωνα με τους όρους υπηρεσίας του FaceApp, οι άνθρωποι εξακολουθούν να διατηρούν τον έλεγχο στο δικό τους «περιεχόμενο χρήστη» δηλαδή στο πρόσωπό τους, αλλά η εταιρεία κατέχει μια αμετάκλητη άδεια για να κάνει ό,τι θέλει, όπως το θέλει, όπου θέλει και για όσο καιρό θέλει, αναφορικά με τις φωτογραφίες των χρηστών.

Αυτό δεν σημαίνει «υποχρεωτικά» κάτι το ανησυχητικό. Παρόλα αυτά, η μητρική εταιρεία της εφαρμογής, η ρωσική Wireless Labs θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα των χρηστών, όπως αυτή κρίνει και επιθυμεί, όπως για παράδειγμα για την ανάπτυξη ενός αλγορίθμου αναγνώρισης προσώπου και άλλες τεχνολογίες Τεχνητής Νοημοσύνης.

Αν αυτό έχει σημασία για εσάς ή όχι, είναι δική σας απόφαση.

Ο Γιάροσλαβ Γκοντσάροφ, CEO της FaceApp, δήλωσε στον Guardian, ότι μόνο η συγκεκριμένη φωτογραφία που επιλέγει ο χρήστης στο τηλέφωνό του προς επεξεργασία αποστέλλεται στην εταιρεία και ότι η εφαρμογή δεν «κλέβει» όλες τις φωτογραφίες και τα βίντεο της συσκευής, όπως ανέφεραν κάποιοι. Επιπλέον επισημαίνει, ότι τα δεδομένα δεν μεταβιβάζονται στη Ρωσία, αλλά αποθηκεύονται σε υπηρεσίες cloud που παρέχει η Amazon και η Google και ελέγχονται, στις ΗΠΑ.

Αυτό που έχουμε διδαχθεί τα τελευταία χρόνια σχετικά με τις εφαρμογές του Facebook, είναι ότι τα δεδομένα που συλλέγονται δεν χρησιμοποιούνται πάντα για τους σκοπούς που μπορούμε να υποθέσουμε. Ίσως τα δεδομένα που συλλέγονται δεν αποθηκεύονται πάντα με ασφάλεια και ιδιωτικότητα.

Στο εξής, καλό θα είναι να είμαστε λίγο δύσπιστοι, όταν οποιαδήποτε εφαρμογή επιθυμεί πρόσβαση και άδεια χρήσης του ψηφιακού μας περιεχομένου ή και της ταυτότητας, γιατί τα πολύ πρόσφατα παραδείγματα, όπως το σκάνδαλο Facebook – Cambridge Analytica, αποδεικνύουν αν μη τι άλλο, ότι τα προσωπικά μας δεδομένα θα πρέπει να αντιμετωπίζονται πάντα με την δέουσα προσοχή και ασφάλεια.

Τελικά το πως θα μοιάζω όταν θα μεγαλώσω, ίσως, να μην είναι και τόσο αθώο, όσο φαίνεται… Ίδωμεν!

Παναγιώτης Ανδρεάδης, Φιλόλογος-Δημοσιογράφος

Πηγή: Forbes.com

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: