Search

Τουρισμός: Μετά την πανδημία τι; – Άρθρο της Γενικής Γραμματέως Τουρισμού Βίκυς Λοΐζου

Αναμφίβολα το 2020 θα αποτυπωθεί στην ιστορία ως ένα από τα πιο δύσκολα χρόνια για τον τουρισμό μετά τον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο. Η καραντίνα και το lockdown που επιβλήθηκε στη χώρα μας και τις οικονομίες όλων των χωρών στον πλανήτη προκάλεσαν «ανακοπή» στον κλάδο.

Όλοι προσβλέπουμε στην επιστροφή σε μια κανονικότητα. Είναι η στιγμή να εξετάσουμε με ποιους όρους μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτή την επανεκκίνηση, κοιτάζοντας όλα όσα δεν βλέπαμε τις περιόδους της ευημερίας.

Η παγκόσμια ημέρα τουρισμού, που φέτος έχει συνδεθεί με την αγροτική ανάπτυξη, αναδεικνύει τη σημασία του τουρισμού στη διαφύλαξη και προώθηση της φυσικής και πολιτιστικής μας κληρονομιάς, αλλά και τις ευκαιρίες που μπορεί να δημιουργήσει για επιχειρηματικότητα για νέους, γυναίκες και όχι μόνο.

Σε συνθήκες όπου η οικονομία χαρακτηρίζεται από γήρανση και φτώχεια η Ελληνική Κυβέρνηση έχει αποφασίσει να προάγει ένα νέο παραγωγικό και αναπτυξιακό υπόδειγμα για τη χώρα. Ιδιαίτερα μετά τη σάρωση του κλάδου από τον COVID 19, έχει ακόμη μεγαλύτερη σημασία να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ανάκαμψης και ανάπτυξης της οικονομίας μέσα και από ένα αναβαθμισμένο τουριστικό προϊόν. Μια πρόταση πιο διαφοροποιημένη, πιο πράσινη που θα αναδεικνύει τις ομορφιές της χώρας μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Ένα νέο παραγωγικό υπόδειγμα σημαίνει ότι αξιοποιούμε όλους τους διαθέσιμους πόρους και συνδέουμε τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα και την μεταποίηση. Σκεφτόμαστε τον τουρισμό και ως ένα όχημα που φέρνει σε επαφή τα όσα παράγουμε με τους δυνητικούς καταναλωτές τους. Τα τρόφιμα και τα εδέσματα, τα βότανα και τα καλλυντικά, τη μουσική, τα βιβλία και όλα εκείνα που εν τέλει συνθέτουν την εμπειρία του να περνά κάποιος έστω και λίγο από τον χρόνο του στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως του κινήτρου που τον φέρνει κοντά μας.

Όποιος κι αν είναι ο λόγος επίσκεψης -επαγγελματικός ή αναψυχής, υγείας, ευεξίας ή πολιτισμού, η ίδια η φύση– ο επισκέπτης παίρνει μαζί του εκτός από τις αναμνήσεις του και τα προϊόντα που θα παρατείνουν την εμπειρία αυτή και πίσω στην πατρίδα του.
Το κλειδί για να το πετύχουμε αυτό είναι να σκεφτούμε, να σχεδιάσουμε και να πράξουμε έχοντας ως γνώμονα την ενσωμάτωση του «τόπου», της παραγωγής, του πολιτισμού και των ανθρώπων στο εκάστοτε τουριστικό προϊόν, καλλιεργώντας τις απαραίτητες συνέργειες που θα δημιουργήσουν νέες οικονομικές δραστηριότητες και νέες θέσεις εργασίας.

Το 2021 είναι η χρονιά όπου η Ελλάδα θα παρουσιάσει στον κόσμο τη νέα εικόνα της, την Ελλάδα της αυτοπεποίθησης και της αισιοδοξίας. Είναι η ευκαιρία να την αξιοποιήσουμε και για τον τουρισμό.

Write a response

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close
Your custom text © Copyright 2018. All rights reserved.
Close