Μετεκπαιδευτικά μαθήματα της ΕΕΑΙ «Κάπνισμα – Πρόληψη Υγείας». Περίληψη ομιλίας: «Κάπνισμα: Προτεινόμενες Οδηγίες για πρόληψη από τα ΜΜΕ» Μετεκπαιδευτικά μαθήματα της ΕΕΑΙ «Κάπνισμα – Πρόληψη Υγείας». Περίληψη ομιλίας: «Κάπνισμα: Προτεινόμενες Οδηγίες για πρόληψη από τα ΜΜΕ»
της Βασιλικής Μπαφατάκη, Επικοινωνιολόγου, MSc Βιοηθικής & Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΔΠΘ. Η προβολή του καπνίσματος διαμέσου των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, είναι άκρως ενοχοποιητική... Μετεκπαιδευτικά μαθήματα της ΕΕΑΙ «Κάπνισμα – Πρόληψη Υγείας». Περίληψη ομιλίας: «Κάπνισμα: Προτεινόμενες Οδηγίες για πρόληψη από τα ΜΜΕ»

της Βασιλικής Μπαφατάκη, Επικοινωνιολόγου, MSc Βιοηθικής & Υποψήφια Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής ΔΠΘ. Η προβολή του καπνίσματος διαμέσου των Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας, είναι άκρως ενοχοποιητική για την εξάπλωσή του σε κυρίως ευάλωτους πληθυσμούς, όπως είναι οι έφηβοι και οι νέοι.

Tο Πρόγραμμα «Smoking in Movies» της ΕΕ (2012) αφορά μια μελέτη από ευρωπαίους επιστήμονες σε 16.000 εφήβους (12-15 ετών) στην Γερμανία, Ισλανδία, Ιταλία, Πολωνία, Κάτω Χώρες και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Προτείνει ενιαία προσέγγιση σε επίπεδο ΕΕ με επιβολή υφιστάμενης νομοθεσίας για τη διαφήμιση, την προώθηση και τη χορηγία προϊόντων καπνού, θέσπιση κανόνων και οδηγιών για την κατάταξη των ταινιών με βάση τις σκηνές καπνίσματος όπου η επιρροή τους για έναρξη του καπνίσματος είναι μεγάλη καθώς η στρατηγική των καπνοβιομηχανιών είναι να προβάλλεται κατά κόρον στον κινηματογράφο με στόχο την αποπλάνηση των νέων, ως πιο εύκολα θύματα.

Οι έφηβο είναι ευάλωτος πληθυσμός στον εθισμό της νικοτίνης λόγω της ασταθούς συμπεριφοράς εξαιτίας της υπερέκκρισης ορμονών ενώ οι καθημερινές πρώιμες εμπειρίες εισπνοής νικοτίνης οδηγούν στον εθισμό στο κάπνισμα όπως επίσης και οι καπνιστές γονείς, ως μέσο εικόνας, ωθούν τα παιδιά στο κάπνισμα.

Οι μηχανισμοί δράσεις των τμημάτων εμπορίας και διαφήμισης προσαρμόζονται σύμφωνα με το πολιτιστικό υπόβαθρο, την ηλικία και το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο του κοινού τους, καθώς ο στόχος τους είναι η ενθάρρυνση των νέων να πειραματιστούν με τα τσιγάρα, η καθημερινή χρήση καπνού, η αποθάρρυνση του καπνιστή να διακόψει το κάπνισμα. Και αυτό φαίνεται να επιτυγχάνεται μιας και το κάπνισμα προβάλλεται συνεχώς είτε άμεσα είτε έμμεσα απ’ όλα τα ΜΜΕ.

Ενώ αντίθετα τα ΜΜΕ θα έπρεπε να καθιερώσουν στρατηγικές πρόληψης με εκπομπές με ειδικούς για την καταπολέμηση του καπνίσματος, ειδικά αφιερώματα στο διαδίκτυο, στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, με ειδικά spots με καμπάνιες με ηθοποιούς, τραγουδιστές, αθλητές με αντικαπνιστικά μηνύματα, όπως επίσης ντοκιμαντέρ για τις βλαβερές συνέπειες (κάπνισμα στην εγκυμοσύνη, έφηβοι καπνιστές) και αντικαπνιστικά banners και πόστερ σε σημεία αιχμής (μετρό, Πανεπιστήμια, σχολεία).

Πηγή: eeai.gr

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: