Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα
Το ξυπνητήρι σε ξύλινο τραπέζι δείχνει 2:40 π.μ. Σε σκούρο μπλε φόντο υπάρχει μισοφέγγαρο και ασαφή αστέρια, η έννοια είναι η αϋπνία Τα αυξανόμενα... Δυσκολεύεστε να κοιμηθείτε; Η καρδιά σας μπορεί να πληρώσει το τίμημα

Το ξυπνητήρι σε ξύλινο τραπέζι δείχνει 2:40 π.μ. Σε σκούρο μπλε φόντο υπάρχει μισοφέγγαρο και ασαφή αστέρια, η έννοια είναι η αϋπνία

Τα αυξανόμενα στοιχεία δείχνουν ότι ο κακός ύπνος συνδέεται με πλήθος προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένου του υψηλότερου κινδύνου για υψηλή αρτηριακή πίεση, διαβήτη, παχυσαρκία και καρδιακές παθήσεις. Τώρα, μια πρόσφατη μελέτη σε άτομα στη μέση ηλικία διαπιστώνει ότι ο συνδυασμός προβλημάτων ύπνου – όπως δυσκολία στον ύπνο, ξύπνημα τις πρώτες πρωινές ώρες ή ύπνος λιγότερο από έξι ώρες τη νύχτα – μπορεί να τριπλασιάσει σχεδόν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου ενός ατόμου.

«Αυτά τα νέα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία του επαρκούς ύπνου», λέει ο ειδικός στον ύπνο Δρ. Lawrence Epstein, επίκουρος καθηγητής ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ. Πολλά πράγματα μπορούν να συμβάλουν στην έλλειψη ύπνου, προσθέτει. Ορισμένοι άνθρωποι απλώς δεν αφιερώνουν αρκετό χρόνο για να κοιμηθούν. Άλλοι έχουν συνήθειες που διαταράσσουν ή επηρεάζουν τον ύπνο. Και ορισμένοι άνθρωποι έχουν κάποια ιατρική πάθηση ή διαταραχή του ύπνου που διαταράσσει την ποιότητα ή την ποσότητα του ύπνου τους.

Ποιοι συμμετείχαν στη μελέτη;
Οι ερευνητές άντλησαν στοιχεία από 7.483 ενήλικες της μελέτης Midlife in the United States Study, οι οποίοι ανέφεραν πληροφορίες σχετικά με τις συνήθειες ύπνου και το ιστορικό καρδιακών παθήσεων. Ένα υποσύνολο των συμμετεχόντων (663 άτομα) χρησιμοποίησαν επίσης μια συσκευή που φορούσαν στον καρπό τους και κατέγραφε τη δραστηριότητα του ύπνου τους (ακτιγραφία). Λίγο περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες ήταν γυναίκες. Τα τρία τέταρτα ανέφεραν τη φυλή τους ως λευκή και το 16% ως μαύρη. Ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 53 ετών.

Οι ερευνητές επέλεξαν να επικεντρωθούν σε άτομα κατά τη μέση ηλικία, επειδή τότε οι ενήλικες συνήθως βιώνουν ποικίλες και αγχωτικές εμπειρίες ζωής τόσο στην εργασία όσο και στην οικογενειακή τους ζωή. Είναι επίσης η εποχή που αρχίζουν να εμφανίζονται οι φραγμένες καρδιακές αρτηρίες ή η αθηροσκλήρωση (πρώιμο σημάδι καρδιακής νόσου) και τα προβλήματα ύπνου που σχετίζονται με την ηλικία.

Πώς αξιολόγησαν οι ερευνητές τα ζητήματα ύπνου;
Η υγεία του ύπνου μετρήθηκε με τη χρήση ενός σύνθετου δείκτη πολλαπλών πτυχών του ύπνου, όπως

  • κανονικότητα (αν οι συμμετέχοντες κοιμόντουσαν περισσότερο τις εργάσιμες ημέρες σε σχέση με τις μη εργάσιμες ημέρες)
  • ικανοποίηση (αν είχαν πρόβλημα να κοιμηθούν, αν ξύπνησαν τη νύχτα ή νωρίς το πρωί και δεν μπορούσαν να ξανακοιμηθούν ή αν ένιωθαν υπνηλία κατά τη διάρκεια της ημέρας)
  • εγρήγορση (πόσο συχνά κοιμόντουσαν για περισσότερο από πέντε λεπτά)
  • αποτελεσματικότητα (πόσος χρόνος τους πήρε για να κοιμηθούν κατά την κατάκλιση)
  • διάρκεια (πόσες ώρες κοιμόντουσαν συνήθως κάθε βράδυ)

Για να αξιολογήσουν τα προβλήματα που σχετίζονται με την καρδιά, οι ερευνητές ρώτησαν τους συμμετέχοντες «Είχατε ποτέ καρδιακά προβλήματα που υποψιάστηκε ή επιβεβαιώθηκαν από γιατρό;» και «Είχατε ποτέ έντονο πόνο στο μπροστινό μέρος του στήθους σας που διαρκούσε μισή ώρα ή περισσότερο;»

Μια «ναι» απάντηση σε οποιαδήποτε από τις δύο ερωτήσεις προκάλεσε ερωτήσεις παρακολούθησης σχετικά με τη διάγνωση, οι οποίες περιελάμβαναν προβλήματα όπως στηθάγχη (πόνος στο στήθος λόγω έλλειψης ροής αίματος στον καρδιακό μυ), καρδιακή προσβολή, ασθένεια των καρδιακών βαλβίδων, ακανόνιστο ή γρήγορο καρδιακό παλμό και καρδιακή ανεπάρκεια.

Ο κακός ύπνος συνδέεται με υψηλότερο καρδιακό κίνδυνο
Οι ερευνητές έλεγξαν παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα αποτελέσματα, όπως το οικογενειακό ιστορικό καρδιακών παθήσεων, το κάπνισμα, η σωματική δραστηριότητα, καθώς και το φύλο και η φυλή. Διαπίστωσαν ότι κάθε πρόσθετη αύξηση των αυτοαναφερόμενων προβλημάτων ύπνου συνδέθηκε με 54% αυξημένο κίνδυνο καρδιακής νόσου σε σύγκριση με άτομα με φυσιολογικά πρότυπα ύπνου. Ωστόσο, η αύξηση του κινδύνου ήταν πολύ υψηλότερη – 141% – μεταξύ των ατόμων που παρείχαν τόσο αυτοαναφερόμενα δεδομένα όσο και δεδομένα ακτιγραφίας από συσκευή που φοριέται στον καρπό, τα οποία μαζί θεωρούνται πιο ακριβή.

Αν και οι γυναίκες ανέφεραν περισσότερα προβλήματα ύπνου, οι άνδρες ήταν πιο πιθανό να υποφέρουν από καρδιακές παθήσεις. Αλλά συνολικά, το φύλο δεν επηρέασε τις συσχετίσεις μεταξύ ύπνου και υγείας της καρδιάς.

Οι μαύροι συμμετέχοντες είχαν περισσότερα προβλήματα ύπνου και καρδιάς σε σχέση με τους λευκούς συμμετέχοντες, αλλά γενικά, η σχέση μεταξύ των δύο θεμάτων δεν διέφερε ανάλογα με τη φυλή.

Τι σημαίνει αυτό για εσάς;
Εάν έχετε πρόβλημα να πέσετε ή να παραμείνετε στον ύπνο, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε αυτά τα κοινά προβλήματα, από απλές αλλαγές στην καθημερινή σας ρουτίνα μέχρι εξειδικευμένη γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία που στοχεύει σε θέματα ύπνου. Αξίζει να τους δοκιμάσετε, επειδή ο καλός ύπνος βοηθάει με πολλούς τρόπους.

«Η αντιμετώπιση των διαταραχών ύπνου που παρεμβαίνουν στον ύπνο μπορεί να σας κάνει να αισθάνεστε πιο προσεκτικοί κατά τη διάρκεια της ημέρας, να βελτιώσετε την ποιότητα ζωής σας και να μειώσετε τους κινδύνους για την υγεία που σχετίζονται με τον κακό ύπνο», λέει ο Δρ Epstein.

Απόδοση κειμένου: Βίκυ Μπαφατάκη

Πηγή: https://www.health.harvard.edu/

Της Julie Corliss, Εκδότρια, Harvard Heart Letter

9 Μαρτίου 2022

No comments so far.

Be first to leave comment below.

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: