Search

Παιδί και Τεχνολογία: Δημιουργική απασχόληση ή αργή αποχαύνωση;

Ζούμε πλέον στην απόλυτη οπτικοποίηση της εικόνας. Οι κουδουνίστρες και τα νανουρίσματα παραγκωνίστηκαν από tablet και υπολογιστές. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις ένα παιδί, ακόμα και του νηπίου ή και μικρότερο, είναι σε θέση να λειτουργεί το κινητό καλύτερα και από ενήλικα. Εδώ όμως τίθεται το ερώτημα: Είναι υγιές;

Πολλά παιδιά μένουν περιορισμένα στο σπίτι και δε γνωρίζουν τι θα πει τρέξιμο στην πλατεία, ποδόσφαιρο ή τη χαρά του να δημιουργείς κάτι με τα χέρια. Όταν τα δάχτυλα μένουν απασχολημένα συνεχώς σε ένα πληκτρολόγιο, είναι λογικό και επόμενο τέτοιες ασχολίες να του φαίνονται εξωπραγματικές. Ειδικά όταν χάνεται το μέτρο, υπάρχουν και περιπτώσεις γονέων που απασχολούν τα παιδιά με ηλεκτρονικά παιχνίδια για να κάθονται ήσυχα. Ειδικά όταν μιλάμε για παιδιά που έχουν  λογαριασμούς στα Social Media ήδη από τις ηλικίες του Δημοτικού Σχολείου, τότε μιλάμε για μια κατάσταση σχεδόν εξωφρενική.

Βέβαια, αξίζει να μάθει κάποιος περισσότερα για τον ψηφιακό κόσμο, που χωρίς αφοριστικές προσεγγίσεις και υπερβολές, έχει να προσφέρει πολλά σε ένα παιδί. Αρκεί αυτή η καθημερινότητα να μη γίνει κάτι το αυτονόητο για το παιδί.

  • Στο Υou Tube υπάρχει πληθώρα βίντεο με οδηγίες για κατασκευές και χειροτεχνίες.
  • Έχει τη δυνατότητα αναζήτησης πληροφοριών που θα το βοηθήσει στο σχολείο αλλά και θα διευρύνει το γενικότερο πεδίο των γνώσεών του. Βέβαια, με τη σωστή καθοδήγηση του γονέα, ώστε να αποκτήσει κριτική σκέψη και να προσέχει ποιες ιστοσελίδες επισκέπτεται.
  • Μπορεί να απασχοληθεί με δημιουργικά Video Game. Πολλά έχουν ακόμα και ιστορικό υπόβαθρο και μπορεί να αναζητήσει πληροφορίες και να μάθει μέσω του παιχνιδιού. Επίσης, μαθαίνει να συνεργάζεται και να επικοινωνεί με άλλους παίχτες. Όλα αυτά χωρίς να παραμελεί, φυσικά, τις προσωπικές του ανάγκες, το διάβασμα και την επαφή δια ζώσης με τους φίλους του.

Μια εικόνα, λοιπόν, της σύγχρονης οικογένειας – με ό,τι αυτό συνεπάγεται – είναι η προσκόλληση σε ηλεκτρονικές συσκευές, είτε με τη θετική, είτε με την αρνητική της χροιά. Η ερώτηση, λοιπόν, που τίθεται είναι η εξής: Πόσο επηρεάζει η εισβολή της τεχνολογίας την ανατροφή των παιδιών; Η έλλειψη της φυσικής διαδραστικότητας με το περιβάλλον και τους συνομήλικους μπορεί να οδηγήσει ακόμη και στον εθισμό. Το παιδί που αναπόφευκτα μεγαλώνει με την τεχνολογία, πρέπει να κατανοήσει πως η πραγματική ζωή είναι off-line.

Επιμέλεια: Κατερίνα Σχοινά, Φιλόλογος – Δημοσιογράφος

Write a response

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Close
Your custom text © Copyright 2018. All rights reserved.
Close